12:47|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1398 - 10:24
کد خبر: 11886
رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش:

تعدیل قیمت پیاز در بازار بعد از ممنوعیت صادرات

پس از ابلاغ ممنوعیت صادرات پیاز به کشورهای همسایه در حال حاضر قیمت آن در میادین میوه و تره بار تعدیل شده است.
تعدیل قیمت پیاز در بازار بعد از ممنوعیت صادرات

قاسم عزتی، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش با بیان اینکه در حال حاضر قیمت پیاز در میدان میوه و تره بار ارومیه به 3هزار و 500 تومان رسیده است، اظهار کرد: بعد از اعمال ممنوعیت صادرات پیاز به کشورهای همسایه قیمت آن به روال قبلی بازگشته است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به اندازه کافی و مورد نیاز استان پیاز در میدان میوه و تره بار ارومیه وجود دارد و به دلیل نبود مشتری بیشتر پیازها روی دست غرفه داران مانده است.
این مسئول در ادامه همچنین به فراوانی هنداونه در میدان میوه و تره بار اشاره کرد و افزود: تعلل مسئولان و متولیان در ارائه مجوزهای لازم برای صادرات باعث انباشت این محصول شده است.
عزتی ادامه داد: در حال حاضر تردد کامیونهای حامل هنداونه صادراتی تولید استان با محدودیت های جدی روبرو شده و همچنین از روز گذشته کرایه حمل بار کشاورزی از ارومیه به کشورهای همسایه افزایش قابل توجهی داشته که همین امر روند صادرات محصولات را با چالش جدی رو برو کرده است.
 رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه در پایان  تاکید کرد: تعلل مسئولان پایانه حمل و نقل جاده‌ای استان در صدور مجوزهای لازم برای تردد کامیونهای حمل بار در روند صادرات محصولات کشاورزی مازاد نیاز استان اختلال ایجاد کرده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید