13:21|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398 - 09:23
کد خبر: 11877
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

بهره‌مندی 99 درصدی مناطق روستایی از نعمت روشنایی

تاکنون بیش از 99 درصد از روستاهای آذربایجان غربی از نعمت برق و روشنایی بهره‌مند شدند و پروژه برق‌رسانی به روستاهای باقی مانده در دست اجرا است.
بهره‌مندی 99 درصدی مناطق روستایی از نعمت روشنایی

اکبر حسن بگلو، در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، در خصوص وضعیت برق‌رسانی به روستاهای استان اظهار کرد: برابر آخرین آماری که از سازمان آمارگیری استان دریافت شده است در حال حاضر 2 هزارو 812 روستا در سطح استان از نعمت برق برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه برق رسانی به 2 روستا از تعداد روستاهای فاقد روشنایی در دهه فجر سال گذشته انجام شد، افزود: پروژه برق رسانی به 10 روستا در مناطق مختلف استان نیز هم اکنون در دست اجرا است.
حسن بگلو اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون با توجه به تبدیل شدن برخی از روستاها به شهر، آمار ارائه شده با آمار سال گذشته یکسان است.
این مسئول ادامه داد: تاکنون نزدیک به 15 روستا در سطح استان که دارای 77 خانوار از نعمت برق برخوردار نیستند که از این تعداد 8 روستا زیر 10 خانوار هستند که در حال حاضر نیز برق رسانی به این مناطق در دست اجرا است و روستاهای باقی مانده بدون سکونت دائمی هستند و به صورت فصلی در روستاها سکونت دارند که مقرر شده است در سال 98 در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز این روستاها نیز از نعمت برق برخوردار شوند.
وی عنوان کرد: در مجموع 2 هزارو 812 روستا، 324 هزارو 971 عدد انشعاب برق تا آخر سال 97 واگذار شده که با این حساب بیش از 99 درصد روستاهای استان در حال حاضر از نعمت روشنایی استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: از اواخر سال 96، برق‌رسانی به کل روستاهای بالای 10 خانوار به اتمام رسیده است و در حال حاضر نیز برق‌رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار در حال انجام است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید