14:41|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1398 - 11:14
کد خبر: 11870
دبیر برگزاری جشنواره گل‌ها در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

کاشت 500 هزار بوته گل در بوستان‌های ارومیه

برای برگزاری جشنواره گلها در ارومیه تعداد 500 هزار بوته گل در بوستانها و پارک‌های شهر کاشته شده است.
کاشت 500 هزار بوته گل در بوستان‌های ارومیه

علی شایگان، در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش در تشریح نحوه برگزاری نهمین جشنواره گل‌ها در ارومیه اظهار کرد: در راستای آماده سازی و تکمیل زیر ساخت‌های طرح ارومیه 2020 به عنوان شهر گردشگری و بین الملل، نهمین جشنواره گل‌ها در ارومیه برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره گل‌ها هر سال متنوع‌تر از سال قبل برگزار می‌شود تا رضایت شهروندان جلب شود امسال نیز نگاه ویژه‌ای برای جلب نظر علاقمندان در این زمینه ایجاد  شده است.
شایگان گفت: برگزاری جشنواره گل‌ها در تمامی نقاط شهر لحاظ شده که مرکزیت آن پارک گوللرباغی است و در پارک‌های استقلال، ساعت و پارک صفا نیز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های ویژه‌ای در جشنواره امسال به کار رفته است ادامه داد: امسال 4 میلیون بوته گل تولید شده که اکثر آن در سطح شهر کاشت شده همچنین برای برگزاری جشنواره گل‌ها نیز 500 هزار بوته گل کاشت شده است و 115 المان تلفیقی نیز طراحی و ساخت شده که در محل برگزاری جشنواره نصب خواهد شد.
شایگان به اصلی‌ترین اهداف جشنواره که ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم است اشاره کرد و افزود: نمایشگاه تخصصی گل و گیاه نیز در محل برگزاری جشنواره گل‌ها ایجاد می‌شود و از تولیدکنندگان برتر گل و گیاه استان دعوت به عمل آمده است تا محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند که این کارنقش مهمی در اشتغال‌زایی و کمک به افزایش صادرات گل در استان دارد.
این مسئول ادامه داد: غرفه تخصصی گل و گیاه نیز با حضور کارشناسان مربوطه در محل برگزاری جشنواره ایجاد می‌شود و نحوه کاشت و نگهداری از گل و گیاه و و همچنین نحوه مبارزه با آفات گیاهان را به علاقمندان آموزش خواهند داد.
وی گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن آب و هوای مناسب پتانسیل تولید و پرورش گل و گیاه را دارد اگر مسئولان در این زمینه همت کنند و زمینه را فراهم آورند می‌توان در جهت صادرات گل و گیاه قدم‌های مثبت برداشت.
شایگان تصریح کرد: در محل برگزاری جشنواره از حیوانات باغ وحش در داخل قفس نیز استفاده شده تا جلوه و حالت طبیعی به جشنواره ببخشد.
وی افزود: در جهت اطلاع رسانی به عموم شهروندان، کارناوال گل طراحی و در سطح شهر تردد خواهد کرد تا  شهروندان را برای حضور در جشنواره گلها مطلع کند.
شایگان در ادامه اضافه کرد: سرانه مصرف گل در کشور در مقایسه با استاندارد جهانی کم است استاندارد جهانی برای هر نفر سالانه 150 شاخه گل است در صورتی که در ایران سالانه 7 شاخه است.
شایگان عنوان کرد: مهم‌ترین نقش استفاده از گل سلامت روحی و ایجاد نشاط و شادابی است. برگزاری جشنواره گل‌ها باعث می‌شود مردم برای خرید و نگهداری از گل ترغیب شوند.
دبیر برگزاری جشنواره گل در ارومیه با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره یک‌هزار متر رنگ آمیزی و یک‌هزارو 500 متر نقاشی روی دیوار انجام شده است، افزود: در پایان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز اشاره و ادامه داد: جشنواره گل‌ها از 12 تا 15 اردیبهشت ماه در پارک گوللر باغی ارومیه برگزار می‌شود و پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه جاری مراسم افتتاحیه جشنواره با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید