13:21|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت 1398 - 12:18
کد خبر: 11861
به مناسبت افزایش تورم:

صاحبخانه شدن هم آرزو می‌شود

شرایط بد اقتصادی به حدی در جامعه ما گسترش پیدا کرده است که علاوه بر اینکه عدم توان خرید خانه در میان مردم کم شده بلکه توان و قدرت اجاره نشینی نیز در بین خانوادها و جوانان با بحران جدی رو به رو است. 
صاحبخانه شدن هم آرزو می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، صاحب مسکن شدن و یا حتی اجازه خانه مناسب در شرایط فعلی یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های  خانواده ها تبدیل شده و مشکلات و فشارهای شدید اقتصادی، خرید خانه و به قول معروف صاحب‌خانه شدن برای جوانان را آرزوی دست نیافتنی کرده است.به طوری که وقتی پای صحبت جوانان مینشینی می‌گویند که با شرایط کنونی جامعه، توان و قدرت تشکیل زندگی را نداریم و نمی‌توانیم با وجود اینکه منزل مناسبی برای زندگی کردن نداریم از پس اجاره‌های اسفناک و وحشت انگیز هم نمی‌توانیم بر بیاییم.مهم تر از همه اینکه وحشت اجاره‌نشین‌ها ازعدم ثبات قیمت در بازار مسکن، روز به روز بیشتر می‌شود و از این اتقاق به شدت گلایه‌مند هستند یعنی نه تنها خرید خانه برای آنان به آرزویی محال تبدیل شده بلکه باید رفته رفته اجاره نشینی را نیز در دسته آرزوهای دست نیافتنی و محال قرار دهیم.از راه رسیدن فصل گرما برای مردم اجاره نشین به مثابه زنگ آغاز بنگاه‌گردی‌هاست. همه عرق ریزان از این بنگاه به آن بنگاه می دوند تا نگذارند خانه مناسب را دیگری از دست‌شان بقاپد. البته اگر خانه مناسب را بیابند.
در غیر این صورت باز تلاش خود را می‌کنند و این کار تا دو ماه اول تابستان یا حتی بیشتر ادامه دارد.
این روزها نیز به لطف افزایش تعداد مستاجران، چیزی که در کوچه و خیابان به چشم می خورد، بنگاه مسکن است که در تمام سال و بیشتر از همیشه در تابستان مشتری و درآمد دارند.
تلاطم بازار مسکن و مشکلات اقتصادی بیش از پیش سنگینی فشار روحی افراد و خانواده‌هایشان را به همراه دارد اما در این میان بیشترین فشار بر دوش سرپرست خانوار است به خصوص در خانواده‌هایی که فرزندان بزرگسال دارند و همچنان مستاجر هستند.
مردم از ترس اینکه به شرایط بدتری نیفتند، قید خرید خانه را می‌زنند، با پس‌انداز و درآمد اندک خود می‌سازند، اجاره‌نشینی می‌کنند، فشار و استرس روحی را با خود به دوش می‌کشند و در پایان هر سال با کسری بودجه و قسط‌های پرداخت نشده مواجه می‌شوند و این چرخه به همین شکل ادامه دارد.
این روزها مردم طوری به این روال زندگی عادت کرده‌اند که اگر یک سال قیمت رهن و اجاره خانه ها بالا نرود، انگار که معجزه‌ای در زندگیشان اتفاق افتاده است.
تا همین چند سال پیش مردم با خرید خانه و برنامه ریزی برای آینده فرزندانشان در تلاش و تکاپو بودند اما در چند سال اخیر انگار که هر چه قدر در این زمینه تلاش می‌کنند به جای نمی‌رسند و تهیه منزل مناسب برای زندگی به شدت سخت شده است. 
به نظر می رسد مردم با مشکلات به وجود آمده خو گرفتند و به نوعی هر روز با مشکلات جدید مواجه شده و با آنان کنار می‌آیند اما این عذاب برای مردم تا کی می خواهد ادامه داشته باشد!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید