07:04|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1398 - 09:43
کد خبر: 11795
یادداشت:

ضرورت توجه به تقویت زیرساخت‌های تفریحی در دهکده چی‌چست

دهکده چی‌چست ارومیه گرچه در سال‌های اخیر گام‌های خوبی برای تبدیل شدن به مکان تفریحی و توریستی برداشته اما تقویت زیرساخت‌های موردنیاز برای رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر نیازمند ضرورت جدی است.
زیرساخت‌های دهکده ساحلی چی‌چست

سرویس اجتماعی باریش، شهر ارومیه با برخورداری از ظرفیت‌های و پتانسیل‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی یکی از ظرفیت‌های مهم و البته دست نخورده در حوزه گردشگری و توریسم است.
گرچه در سال‌های اخیر برنامه‌ها و اقداماتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این حوزه توسط نهادها و سازمان‌های مختلف برای جذب توریسم و به تبع آن رونق چرخه توسعه و اقتصاد استان انجام شده است ولی وجود جاذبه‌های بکر و بی‌بدیل این شهر و البته آذربایجان‌غربی می‌طلبد که تقویت زیرساخت‌های موجود با جدیت بیشتری از قبل انجام شود.
یکی از مکان‌های تفریحی که در چند سال اخیر مورد توجه مسافران و شهروندان ارومیه‌ای برای گذران اوقات فراغت در روزهای پایانی هفته قرار گرفته، دهکده ساحلی چی‌چست است که ترافیک سنگین در روزهای آخر هفته بیانگر استقبال خوب مردم از این مکان تفریحی است.
این حجم از استقبال مردمی از دهکده ساحلی چی چست در بعد دیگری می‌تواند گویای این مهم باشد که در شرایط کنونی که بسیاری از کشورها سهم بیشتر تولید خالص ملی را از ورود گردشگر و جذب توریست تامین می‌کنند، این مکان تفریحی اگر زیرساخت‌های لازم را داشته باشد می‌تواند به مقصد اول گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود و این هدف آنچنان محال و دور از انتظار به نظر نمی‌رسد که دستگاه‌های متولی نتوانند برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنند تا از آن به عنوان یک فرصت طلایی بهره گیرند.
بدیهی است حال خوش این روزهای دریاچه ارومیه به لطف بارش‌های اخیر نیز در رونق گرفتن حضور مسافران و شهروندان در دهکده ساحلی چی چست بی‌تاثیر نیست و افزایش اشتیاق عمومی به حضور در کنار ساحل دریاچه ضرورت توجه به تقویت زیرساخت‌های این مکان توریستی را بیش از پیش محسوس می‌کند.
جاده با دسترسی مناسب، پارکینگ با امکانات رفاهی قابل قبول، توجه به زیرساخت‌های تفریحی داخل دهکده از جمله اقداماتی است که نهادهای متولی باید برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های بالقوه مورد توجه قرار دهند تا چشم‌انداز ارومیه به عنوان اولویت‌های هدف گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی هدفی دست یافتنی و قریب الوقوع باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید