07:22|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1398 - 12:34
کد خبر: 11792
عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

دست اندازی در مسیر تولید و کار آفرینی باید رفع شود

مبارزه با عواملی که مانع رونق تولید می‌شوند تأثیر زیادی در ایجاد رونق تولید دارد چرا که مقررات سخت و دست و پا گیر باعث کاهش انگیزه تولید کننده می‌شود.
دست اندازی در مسیر تولید و کار آفرینی باید رفع شود

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش اظهار کرد: با توجه به اینکه سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده است انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها، نهادها و اقشار مختلف مردم، نیرو، توانمندی‌ و ظرفیت‌های خود را بسیج کرده و درمسیر رونق بخشیدن به تولید گام بردارند.
وی افزود: زمانی که رهبری شعار سال را اعلام می‌کنند این نشانه آن است که مهم‌ترین مشکل کشور و مهم‌ترین راه حلی که برای مهم‌ترین مشکل کشور وجود دارد توسط مقام معظم رهبری بررسی شده و با نگاه کارشناسی شده، دقیق و دور اندیشانه خطاب به ملت شریف ایران و مسئولین گفته شده است. 
حجت الاسلام دیرباز ادامه داد: بنابراین چیزی که اهمیت دارد این است که هر کدام از ما وظیفه‌ای داریم که در زمینه شعار سال که « رونق تولید» است باید انجام دهیم افرادی که در زمینه‌های خدماتی و تولیدی فعالیت می‌کنند باید در جهت رونق تولید فعالیت کنند.
وی گفت: اگر در این مسیر با تمام قوا بتوانیم نیروهای کشور را بسیج کنیم قدم مثبتی برداشته می‌شود در غیر این صورت وقتی که مهمترین مشکل کشور تولید آن کشور مطرح می‌شود و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد مشخص می‌شود که نمی‌توانیم در کاهش مشکلات و بحران‌های ایجاد شده نقش مؤثری داشته باشیم.
وی ادامه داد: مهم ترین راه حل برای کاهش مشکلات اقتصادی توجه و کمک به «رونق تولید» است بانوان خانه دار و شاغل نیز در این زمینه نقش مهم و اساسی دارند و می‌توانند تأثیر زیادی در راستای رونق تولید در جامعه و خانواده را داشته باشند.
حجت الاسلام دیرباز افزود: مبارزه با عواملی که مانع رونق تولید می‌شوند نیز تأثیر زیادی در رونق تولید دارد اما در غیر این صورت تلاش‌های انجام شده در برخی زمینه‌ها از جمله مبارزه با قاچاق و ورود بی رویه کالاها نتیجه نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: اگر در این زمینه دولت و بخش‌های مرتبط  ورود پیدا نکنند و شاهد این باشیم که سیل واردات کالاها به صورت قاچاق انجام می‌شود و با ورود کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارند بازار داخلی اشغال می‌شود و اینگونه تلاش برای ایجاد رونق تولید ثمری نخواهد داشت.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: راهکار دیگر در راستای ایجاد رونق تولید و کاهش موانع اقتصادی در کشور یافتن بازارهای خارجی و بازاریابی از کشورهای همسایه است در این زمینه نیز وظیفه مسئولین استانی این است که با ایجاد بازاریابی بین المللی بتوانند فضایی فراهم کنند تا تولید کنندگان نیز اطمینان نسبی از کالاهای تولیدی خود داشته باشند.
وی در پایان اضافه کرد: زمینه برای کاهش موانع تولید نیز در کشور و استان باید ایجاد شود چرا که مقررات سخت و دست و پا گیر باعث کاهش انگیزه تولید کننده می‌شود و او را از ادامه مسیر باز می‌دارد و باعث ضعف در تولید و فعالیت خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید