06:55|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1398 - 10:41
کد خبر: 11783
باریش گزارش می‌دهد:

انتظاری که 18 ساله شد!

انتظار مردم ارومیه برای رونق و توسعه بخش گردشگری با وعده‌های همچون راه‌اندازی تله‌کابین ارومیه 18 ساله شد.
انتظاری که 18 ساله شد!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، مردم ارومیه سالهاست که رویای تله‌کابین را با وعده‌های که مسئولان دادند در سر می‌پروانند اما خلف وعده در تحقق آن نزدیک به دو دهه که از اولین روزهای کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نتواند کام مردم این شهر را به داشتن شهری با زیرساخت‌های اولیه گردشگری شیرین کند.
تله‌کابین ارومیه که قرار است در ارتفاعات کوه سیر به طول 36 کیلومتر احداث شود و بعد از 18 سال تنها چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته اشت، تنها بهانه‌ای برای بازدیدهای دوره‌ای مدیران و مسئولان شده و هنوز که هنوز است اقدام خاص برای تکمیل و اتمام این پروژه فاخر گردشگری در ارومیه صورت نگرفته است.
اگر چه مدیران و مسئولان در بازدیدهای دوره‌ای خود به اتفاق بر ضرورت پروژه‌های گردشگری در توسعه استان اذعان داشته و بر تسریع روند آن تاکید کرده‌اند، اما به‌ظاهر پس از بازدید همه حرف‌ها و وعده‌ها به فراموشی سپرده می‌شود تا پروژه‌هایی همچون تله‌کابین ارومیه همچنان بلاتکلیف بماند.
همین چند ماه پیش بود که پیمان آرامون معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بازدید از پروژه تله کابین ارومیه خبر از سرگیری مجدد اجرای این طرح را در کوتاه مدت داد تا بار دیگر امید مردم به راه‌اندازی تله‌کابین حداقل در سال 98 به ثمر بنشیدند ولی با حال و روز فعلی ساخت این طرح در چند ماه اخیر انگار نباید به این زودی‌ها به اجرای طرح تله‌کابین ارومیه خوش‌بین شد.
آذربایجان غربی و شهر ارومیه با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و موقعیت جغرافیایی بکر که تنها دروازه اتصال کشور به اروپا محسوب می‌شود، همچنان از داشتن زیرساخت‌های توسعه صنعت گردشگری که در نوع خود می‌تواند سهم مهمی در گردش چرخ‌های پیشرفت استان داشته باشد بی‌بهره است.
برخی‌ها در حالی از کم‌بودن مدت اقامت مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف استان از جمله ارومیه سخن می‌گویند که باید پاسخگوی این سوال باشند که برای اقامت بیش از دو روز گردشگر در استان چه زیرساخت‌هایی فراهم است که ترجیح مسافران برای ماندن را توجیح کند تا چرخ بسیاری از بخش‌های استان از برکت وجود همین مسافران و گردشگران شتاب و رونق بگیرد!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید