20:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 - 18:34
کد خبر: 11719
فرماندار ارومیه مطرح کرد؛

احتمالی تعطیلی یکشنبه در ارومیه/تعطیلی رستوران‌های حاشیه رود در تفرجگاه بند تا اطلاع ثانوی

اکثر مناطق حادثه خیز شناسایی شده و اقدام به رفع مشکلات شده است و همچنین از فردا تمامی رستوران‌های حاشیه رودخانه شهرچای در تفرجگاه بند تا اعلام حالت عادی تعطیل خواهد بود.
تعطیلی رستوران‌های حاشیه رود در تفرجگاه بند تا اطلاع ثانوی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛  علیرضا ملامحمدزاده فرماندار شهرستان ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در راستای آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با سیل احتمالی فردا(یکشنبه) برگزار شد اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌های ارومیه به دلیل احتمال وقوع سیل شروع شده است.

وی در رابطه با رودهای ارومیه گفت: باراندوز چای با ۶۸ کیلومتر طول، شهرچای با ۱۰۳ کیلومتر طول و نازلوچای با ۱۱۲ کیلومتر از حمله رودخانه‌های مهم و بزرگ ارومیه هستند که در این میان شهرچای ۶۴۸ کیلومترمربع مساحت وحوضه نازلو چای دارای ۱۵۴۴ کیلومتر مربع مساحت است.

فرماندار ارومیه با تاکید بر اینکه به صورت قابل توجه و زیادی شاهد افزایش برف در حوضه‌ رودخا‌نه‌های ارومیه هستیم، افزود: اکثر مناطق حادثه خیز شناسایی شده و اقدام به رفع مشکلات شده است و همچنین از فردا تمامی رستوران‌های حاشیه رودخانه شهرچای در تفرجگاه بند تا اعلام حالت عادی تعطیل خواهد بود.

ملامحمدزاده با اعلام دوباره آمادگی کامل شهرستان ارومیه تصریح کرد: تمامی سالن‌های ورزشی و مدارس بخش شمالی ارومیه آمادگی کامل را جهت اسکان شهروندان در صورت بروز مشکلات ناشی از سیل را دارند.

علیرضا ملامحمدزاده فرماندار شهرستان ارومیه در ادامه نشست خبری ضمن اشاره به اینکه هیچ بحرانی در خصوص آب آشامیدنی در شهر وجود ندارد افزود: شهرداری ارومیه در راستای جمع آوری آب‌های سطحی عملکرد خوبی داشته است و در حال حاضر آمادگی مقابله با بارش‌های ۵۰ تا ۶۰‌میلی‌متری را داریم اما در شمال و جنوب شهر به دلیل کوهستانی بودن منطقه خطر تجمیع آب در منازل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اوج بارش‌ها از صبح روز یکشنبه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: پل روستای کشتیبان ارومیه در شرایط بحرانی قرار دارد.

در اواخر این نشست خبری فرماندار ارومیه با تمامی بخشداران ارومیه تماس تلفنی برقرار  کرده و آخرین وضعیت حاکم بر بخش‌ها را جویا شد که در یک از این تماس حسام شیرازه بخشدار انزل از صدور دستور تخلیه روستای گولان این بخش خبر داد‌.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید