16:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 - 12:02
کد خبر: 11715

منطقه اقتصادی سلماس؛ طرحی در حد یک تابلو!

منطقه ویژه اقتصادی سلماس که در اردیبهشت سال 82 به تصویب هیئت وزیران و در دی ماه 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده تاکنون در حد یک تابلو باقی مانده است.
منطقه اقتصادی سلماس؛ طرحی در حد یک تابلو!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، 15 سال پیش با تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان سلماس امیدهای زیادی برای رونق و جهش تجاری در دل مردم این شهر روشن شد البته امیدی که با همت نداشته مسئولانش برای پیگیری در تحقق عملی آن دیگر دارد به ناامیدی تبدیل می‌شود.
منطقه ویژه اقتصادی سلماس که مسئولانش در عملی شدن آن در حال حاضر فقط به نصب یک تابلو دهن پرکن در ورودی این شهر بسنده کرده‌اند، در طول این سال‌ها تنها کاری که برایش انجام شده برگزاری جلسات متعدد برای پیگیری است و شاید هم بهترین لطف مسئولان در حق این طرح وصله و پینه شده در دستور کار قرار گرفتن مجدد آن باشد و بس.
منطقه اقتصادی سلماس که همچنان معطل تصمیمات مسئولان است
راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس که قرار بود غبار عقب‌ماندگی اقتصادی را از چهره این شهر بردارد تا رونق و پویایی تجاری، خون جدیدی در رگ‌های اقتصادی این شهرستان ایجاد کند، آنقدر در روند دست و پاگیر بروکراسی‌های اداری و ما بین کاغذهای جلسات گیرکرده است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها مردم این شهرستان نتوانند طعم خوش مزایای منطقه ویژه اقتصادی را بچشند.
اختصاص اعتبار برای تامین زیرساخت‌ها پس از 15 سال!
مرتضی اصغری، فرماندار سلماس سال گذشته در گفت‌و‌گو با باریش در حالی از اختصاص بیش از 50 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌ها همچون آب، برق و گاز به منطقه اقتصادی سلماس خبر داد که امیدوار بود قبل از پایان سال اتفاقات خوبی برای راه‌اندازی و تحقق عملی آن بیفتد ولی انگار قرار نیست بشود که بشود.
گرچه همواره در جلسات پیگیری مشکلات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منحصر به فرد این شهرستان برای تبدیل شدن به هاب بین‌المللی کالا در استان اشاره و اتفاق نظر شده است اما چه زمانی قرار است مزایای آن کام مردم سلماس و به دنبال آن وضعیت اقتصادی استان را شیرین کند پاسخی است که مسئولان همیشه گریزان این شهرستان از رسانه‌ها باید پاسخگوی آن باشند.
واگذاری منطقه ویژه اقتصادی سلماس به شهرداری اشتباه بود
شهروز برزگر کلشانی، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گرچه همیشه پای خوبی برای فرار از پاسخ دادن به سوالات و موضوعات مربوط به حوزه انتخابی خود دارد، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را قربانی سیاست بازی دانسته و واگذاری منطقه ویژه اقتصادی سلماس به شهرداری را اشتباه بزرگ عنوان کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس موجب رونق فضای کسب و کار در منطقه خواهد شد چراکه شهرستان سلماس در یکی از مناطق مهم و خاص کشور قرار دارد و می‌تواند در استفاده از مزیت‌های مرزی خود در کشور تاثیرگذار باشد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقفه 8 ساله در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس افزود: متاسفانه تاکنون اقدام خاصی مبنی بر راه‌اندازی و آغاز به‌کار این منطقه اقتصادی صورت نگرفته و  اگر در این خصوص بیش از این وقفه ایجاد شود قطعا در بحث‌های جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی آن با مشکل مواجه خواهیم شد.
خوش آمدگویی به سلماس با تابلوی عریض و طویل منطقه ویژه اقتصادی! 
نکته قابل تاملی که رد پای آن را می‌شود در گفته‌ها و نظرات مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی سلماس به وضوح دید اشاره به تعلل بیش از حد در راه‌اندازی این منطقه است اما باید پرسید که چرا تا کنون این طرح نتوانسته علیرغم برگزاری جلسات و پیگیری‌های کاغذی انجام شده در مرحله عمل عینیت پیدا کند.
اگر گذرتان به شهرستان سلماس افتاده باشد بدون شک با تابلوی عریض و طویلی که ورود شما به منطقه ویژه اقتصادی این شهر را خوش آمد گفته است، روبرو می شوید اما دریغ از نمونه‌ای کوچک از نمودهای منطقه ویژه اقتصادی در این شهر که مفسر جمله تابلوی ورودی برای مسافران باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید