14:42|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1398 - 11:04
کد خبر: 11697

چشم مردم به روشنایی جاده شهید کلانتری روشن نشد

جاده شهید کلانتری ارومیه علیرغم همه وعده‌هایی که برای تامین روشنایی آن تا پایان سال 97 داده شد همچنان در خاموشی و تاریکی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد قرار نیست چشم مردم به روشنایی این جاده به این زودی‌ها روشن شود.
چشم مردم به روشنایی جاده شهید کلانتری روشن نشد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، میانگذر دریاچه ارومیه و جاده شهید کلانتری راه ارتباطی دو استان آذربایجان غربی و شرقی است و با توجه به اینکه سالها از افتتاح این میانگذر می‌گذرد اما این جاده همچنان در تاریکی به سر برده و از کمترین امکانات روشنایی برای یک جاده گردشگری بی‌بهره است.
گلایه و نارضایتی مردم از نبود روشنایی مناسب در این جاده به نظر می‌رسد نتوانسته همت و عزم مسئولان را برای تامین روشنایی این جاده پر تردد که نقش مهمی در چرخه گردشگری استان دارد، عملی کند.
رانندگی در جاده تاریک و خاموش شهید کلانتری آن هم در ساعات پایانی شب همواره برای مسافران و رانندگان با دلهره و اضطراب همراه بوده است تا جایی که اگر شرایط جوی نیز همراهی نکند دید راننده در این مسیر به کمترین فاصله ممکن کاهش پیدا می‌کند.
به نظر می‌رسد جان انسانها برای متولیان ساماندهی وضعیت راه‌های استان آنقد کم‌اهمیت و بی‌ارزش شده است که سازمان‌های متولی و پاسخگوی امر نه تنها خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند، بلکه گلایه و شکایت‌های مردمی از اوضاع نامناسب روشنایی جاده شهید کلانتری و بروز حوادث ترافیکی و از دست رفتن جان انسانها هم انگیزه‌ای برای دست به کار شدن نیز نشده است.
تامین روشنایی جاده‌های بین شهری از وظایف راه و شهرسازی است
اکبر حسن بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در دفعات متعدد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرده بود که تامین روشنایی جاده‌های مواصلاتی بین شهری استان از وظایف ذاتی سازمان مسکن، راه و شهرسازی است و این سازمان باید پاسخگوی مشکلات در این حوزه باشد و این شرکت تنها در حوزه تامین روشنایی داخل شهر وظیفه دارد.

تامین اعتبار 30 میلیارد ریالی برای تامین روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه
بر همین اساس پیمان آرامون، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی آذر ماه سال 97 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد تا پایان سال با اجرای خط انتقال نیروی برق تا محل پاسگاه پلیس در ورودی پل روشنایی مسیر و پل میانگذر دریاچه ارومیه برقرار شود.
به گفته آرامون خط انتقال مورد نیاز جهت تامین روشنایی به طول 22 و نیم کیلومتر توسط شرکت توزیع نیروی برق استان از خروجی شهر ارومیه تا محل پاسگاه پلیس راه اجرایی می‌شود.
تامین اعتبار یک میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول تامین روشنایی جاده شهید کلانتری ارومیه برای تهیه و نصب ترانس و بهسازی خطوط برق و برقراری روشنایی بر روی پل از جمله مصوباتی است که در این جلسه برای حل این مشکل تصویب شد تا توسط شرمت توزیع نیروی برق استان تا پایان سال 97 بتوان شاهد روشنایی میانگذر دریاچه ارومیه باشیم.
گفتنی است؛ در همین جلسه مقرر شد با اختصاص 30 میلیارد ریال تمامی عملیات اجرایی شامل اجرای شبکه داخلی توزیع برق و کابل کشی و نصب تجهیزات مورد نیاز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تا پایان سال 97 به اتمام برسد.
اعتبار تامین روشنایی جاده کلانتری به شرکت برق واگذار شد
ارسلان شکری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش، در خصوص اقدامات انجام شده در تامین روشنایی جاده شهید کلانتری، اظهار کرد: پس از جلسه معاون استاندار اعتبارات این پروژه به شرکت توزیع نیروی برق استان داده شده  و احتمالا این پروژه به مناقصه گذاشته شده است ولی از واگذاری آن به پیمانکار از سوی شرکت برق اطلاعی ندارم.
این مسئول همچنین در خصوص وضعیت آسفالت جاده شهید کلانتری با بیان اینکه وضعیت این جاده از سوی ارومیه وضعیت مناسب‌تری دارد، افزود: با توجه به افزایش مطالبه مردمی در خصوص بهسازی آسفالت این جاده از سوی تبریز، با اعتباراتی که در اختیار راهداری گذاشته شد روکش آسفالت این جاده از ابتدای پل تا تقاطع گمیچی از سمت تبریز انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: حوزه عملیات این جاده تا انتهای پل از سمت ارومیه است و وضعیت آسفالت در طرف دیگر میانگذر به حوزه آذربایجان شرقی مرتبط می‌شود..

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید