04:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1397 - 14:15
کد خبر: 11643
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه:

اتاق ارومیه اولین اتاق بازرگانی ایران که در نقاط مختلف استان نمایندگی دارد

اتاق ارومیه اولین اتاق بازرگانی کشور است که در نقاط دیگر کشور دارای نمایندگی برای ارتباط مناسب‌تر با فعالین و بخش خصوصی است.
اتاق ارومیه اولین اتاق بازرگانی ایران که در نقاط مختلف استان نمایندگی دارد

حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ارومیه دومین منتشرکننده ماهنامه در بین اتاق‌های بازرگانی کشور است، گفت: در این ماهنامه، عملکرد و جلسات برگزار شده اطلاع رسانی می‌شود و اتاق ارومیه بعد از اتاق ایران دومین منتشر کننده این ماهنامه در کشور است.

وی اظهار کرد: همچنین اتاق بازرگانی ارومیه، اولین اتاق بازرگانی است که ۴ نمایندگی در شمال و جنوب استان برای تقویت روابط با فعالین و بخش خصوصی و تجار فعال شده است و سفرهای شهرستانی جزو اولویت های کاری مجموعه هیات رئیسه و نمایندگان است تا از وضعیت صنعت و تولید استان با خبر شویم.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه خاطر نشان کرد: در این اتاق همچنین ۵ کمسیون تخصصی در بخش های مختلف گردشگری، کشاورزی، معدن، حمل و نقل، و صنایع غذایی تشکیل شده و ارتباط مناسبی با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای حل مشکلات دارد.

انتظار در مورد وضعیت صنعت استان نیز گفت: زیرساخت های صنعتی شدن استان آذربایجان‌غربی انجام شده و سرمایه گذاران هم برای سرمایه گذاری رغبت پیدا کرده اند با این حال استاندار نیز برای جذب سرمایه‌گذاران ارتباط خوبی با اتاق بازرگانی دارد.

انتظار با اشاره به اینکه خبر تاسیس اتاق مشترک ایران و ترکیه در ارومیه به شکل اشتباه توسط خبرنگاری اشتباه منتشر شده افزود: اتاق مشترک ایران و ترکیه ۱۲ سال است به مرکزیت تبریز تاسیس شده با این حال درخواست کرده‌ایم با توجه به هم‌ مرزی استان آذربایجان‌غربی با ترکیه و اعضای زیاد اتاق ارومیه، این اتاق مشترک به استان ما منتقل شود.

وی در مورد انتخابات هیات رئیسه اتاق نیز اظهار داشت: تمدید کارت‌ عضویت اعضای اتاق تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات مجاز بوده ولی کارتهایی که کمتر از ۱۸ ماه اعتبار داشته امکان شرکت در انتخابات را نداشته ضمن اینکه از انجمن ایران نیز مصوبه ای با عنوان در اختیار قرار نگرفتن اطلاعات، آدرس و مشخصات اعضا به اشخاص یا کاندیداها ابلاغ شده بود.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۲۰۰ عضو دوره قبل بدلیل مشکلات اقتصادی ۸۱۷ نفر حائز شرایط شرکت در انتخابات بود که در پایان تعداد ۴۲۹ عضو در انتخابات شرکت کرد.

انتظار با رد حیاط خلوت دولت بودن اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی هیچگاه حیاط خلوت دولت نبوده و نخواهد بود بلکه به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی در کنار و همراه دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی و تجاری گام بر می دارد و همه هزینه‌ها توسط اعضا و اتاق ایران تامین میشود.

وی همچنین موضوع انتقال سرمایه‌گذار از استان به خراسان شمالی را تکذیب کرد.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه همچنین اضافه کرد: در سال گذشته، ۹ جلسه آموزشی برای گیرندگان کارت بازرگانی برگزار شده ضمن اینکه ۴ مورد اعزام هیات به خارج از کشور و ۸ مورد پذیرش هیات تجاری خارجی نیز انجام شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید