09:55|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1397 - 12:58
کد خبر: 11632
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

جذب 90 میلیارد تومان تسهیلات برای خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی

میزان تسهیلات اعتباری برای خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی در سال‌جاری 49 میلیارد و 440 میلیون تومان بود که بیش از 90 میلیارد تومان در این زمینه توسط بانک‌های عامل جذب شده است.
جذب 90 میلیارد تومان تسهیلات برای خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، اکبر کرامتی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در جلسه ستاد مبارزه با آفت سن غلات استان با اشاره به جذب بیش از 183 درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی درآذربایجان غربی اظهار کرد: میزان تسهیلات اعتباری خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری 49 میلیارد و 440 میلیون تومان است که بیش از 90 میلیارد تومان در این زمینه توسط بانک‌های عامل جذب شده است.
وی افزود: از این طریق 964 دستگاه تراکتور، 7 دستگاه کمباین  و 821 دستگاه ادوات دنباله بند خریداری و تحویل بهره‌بردران شده و همچنین 5 واحد اعم از دام، طیور و شیلات در استان تجهیز شده است.
این مسئول با بیان اینکه افزایش بهره‌وری موجب مصرف انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.
وی در ادامه با بیان اینکه گندم مهمترین محصول تامین کننده انرژی و پروتئین مردم است، اظهار کرد: خودکفایی در تولید گندم که از دستاوردهای سال‌های اخیر است باید تداوم داشته باشد..
کرامتی ادامه داد: با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی، یک سری بیماریهای نوظهوربا تغییر بیولوژیکی آفات را شاهد هستیم که همه ما موظفیم با توسعه برنامه‌های مراقبتی، ترویجی و آموزشی به منظور کنترل افات در اراضی زراعی و باغی اقدام کنیم.
وی در ادامه بر لزوم بروز کردن و آماده سازی سمپاش‌ها و آماده باش شبکه‌های مراقبت برای پایش و اقدام به موقع  برای کنترل آفت سن در استان همزمان با طغیان آفت در مزارع تاکید کرد.
توزیع بیش از 62 هزار تن کود در بین کشاورزان استان در سال‌جاری
علی عیدی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به سطح زیر کشت گندم در سالجاری، اظهار کرد: امسال ۳۷۵ هزار و ۳۹۵ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول گندم و ۳۷ هزار و ۱۳۰ هکتار زیر کشت جو رفته است.
عیدی با بیان اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جاری، بیش از 281 میلی متر بوده، اضافه کرد: امکان وقوع برخی از آفات نباتی از قبیل سن و لکه نواری در مزارع غلات استان وجود دارد که تمامی کارشناسان شبکه‌های مراقبت استان در حال پایش و مراقبت مزارع بوده و تا 16 فروردین به حالت آماده باش کامل قرار دارند.
 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: از مجموع 89 هزار و 579 تن سهمیه کود تخصیصی به استان در سال جاری تا کنون بیش از 62 هزار تن بین زارعین استان توزیع شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید