09:49|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397 - 14:54
کد خبر: 11567
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عنوان کرد:

اعزام 10 هزار نفر از آذربایجان غربی به اردوی راهیان نور

امسال 10 هزار نفر از هم استانی‌ها از 15 اسفند سال‌جاری تا 13 فروردین سال 1398 با استفاده از 160 اتوبوس در قالب راهیان نور، راهی مرزهای خوزستان می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ «سردار حبیب شهسواری» در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع راهیان نور جنوب کشور و یادواره شهدای بدر و خیبر که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی در طول هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن نیز درگیر دفاع بوده و هست، رزمندگان استان در مرزهای 972 کیلومتری آذربایجان غربی با حضور پرفروغ خود در برابر دشمنان و متجاوزگران با پایمردی ایستاده‌اند.
وی گفت: بعد از خوزستان، آذربایجان غربی بیشترین سهم از عملیات دوران دفاع مقدس را داراست و این نشان از نقش والای مردم و رزمندگان آذربایجان غربی در مقاومت و مجاهدت در برابر دشمنان را دارد.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز نیز رزمندگان آذربایجان غربی بااقتدار و صلابت در برابر تهاجمات خارجی و ضدانقلاب ایستاده‌اند، گفت: علی رغم تمام این مجاهدت‌ها آنگونکه باید نقش رزمندگان و ازخودگذشتگی‌هایشان دیده نشده است .بایستی این کم‌کاری‌ها باید جبران شود. نقص بزرگی است که ایستادگی و مجاهدت‌های مردان و زنان ما برای خود هم‌استانی‌ها نیز تشریح  نشده و از  آن ناآگاه هستند.
سردار شهسواری، نهادینه‌سازی راهیان نور شمالغرب کشور را مهم تلقی کرده و اظهار کرد: زیرساخت‌های فرهنگی و تبلیغاتی در جهت راه‌اندازی راهیان نور شمالغرب کشور باید در آذربایجان غربی فراهم شود.
وی افزود: از مرداد ماه سال جاری تا نیمه اول آذر ماه ۲۷۰ هزار نفر از ۱۷ استان کشورمان از یادمان‌های دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی بازدید کردند و باید با فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها این آمار را در سال‌های جاری افزایش دهیم که اصحاب رسانه در این مسیر می‌توانند اقدامات موثری جهت یاری رساندن برای نیل به مقصود انجام دهند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی درخصوص تعداد افراد اعزامی به خوزستان در قالب طرح راهیان نور در سال جاری اظهار کرد: امسال 10 هزار نفر از هم استانی‌ها در قالب راهیان نور  از 15 اسفند سال جاری تا 13 فروردین سال1398 با استفاده از 160 اتوبوس راهی مرزهای خوزستان می‌شوند.

وی تاکید کرد: یادواره‌ها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا،نشان دادن ارزش مجاهدت و مجاهد و همچنین تربیت انسان‌های مبارز برگزار می‌شود. زیرا بنا به فرموده رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست. در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر آثار جنگ هنوز باقی مانده و ما میتوانیم با استفاده از این آثار در جهت آشنایی نسل جدید با از خود گذشتگی رزمندگانمان تلاش کرده و این بزرگمردان را به تمام مردم دنیا نیز معرفی کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید