01:36|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 - 11:50
کد خبر: 11535
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

برگزاری جشنواره «موسیقی عاشیقلار مکتب ارومیه»

سومین جشنواره «موسیقی عاشیقلار» با حضور هنرمندان عاشیق در سه مرحله، اسفند ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
 جشنواره موسیقی عاشیقلار مکتب ارومیه

داریوش علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، در خصوص برگزاری جشنواره عاشیقلار در ارومیه اظهار کرد: دوره اول جشنواره عاشقیلار در سال 1393، دومین دوره در سال 1395 و سومین دوره جشنواره استانی عاشیقلار در سه مرحله به صورت تخصصی با عنوان «موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه» برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه موسیقی عاشیقلار در ایران به نام ارومیه ثبت ملی شده است از این رو جشنواره موسیقی عاشیقلار به صورت تخصصی و با عنوان «موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه» برگزار می‌شود.
علیزاده با اشاره به اینکه سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار در سالن حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار می‌شود اشاره و اضافه کرد: جشنواره به صورت استانی برگزار شده و 47 عاشیق از ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده و میاندوآب در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
علیزاده به روزهای برگزاری جشنواره نیز اشاره و ادامه داد: اولین مرحله جشنواره  13 اسفند، دومین مرحله  20 اسفند و مرحله سوم روز 27 اسفند ماه برگزار خواهد شد و در مرحله نهایی به 5 نفر برتر جایزه اهدا می‌شود.
وی به اهداف برگزاری جشنواره نیز اشاره و ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره موسیقی عاشیقلار معرفی مکتب عاشیقی ارومیه است که جزو میراث ماندگار و تنها هنری است که به نام ارومیه ثبت ملی شده است. برآورد کردن وضعیت و قابلیت هنری هنرمندان عاشیق از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.
علیزاده گفت: هنرمندان عاشیق با حضور در جشنواره نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی می‌کنند و در راستای ارائه کار صحیح قدم بر می‌دارند. با برگزاری جشنواره عاشیقلار این هنر ماندگار و اصیل آذربایجان غربی به دیگر کشورهای همسایه معرفی می‌شود. 
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی پتانسیل و ظرفیت برگزاری جشنواره عاشیقلار در حد ملی و منطقه‌ای را داراست اما به دلیل کمبود امکانات و مشکلات مالی این امر محقق نشده است.
وی گفت: در حین برگزاری جشنواره از تهران و اساتید موسیقی به عنوان مهمانان ویژه جشنواره دعوت به عمل آمده است همچنین در نظر داریم در مراسم اختتامیه جشنواره از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان مهمانانی جهت حضور در مراسم دعوت کنیم تا ارتباطات فرهنگی و هنری کشورها ادامه داشته باشد.
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور مرزی است سعی داریم ارتباطات فرهنگی و هنری بین کشورهای دیگر به صورت رسمی انجام شود و در ادامه سرمایه گذاری در این زمینه صورت گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید