13:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 - 11:21
کد خبر: 11533

برگزاری همایش گرامیداشت روز وکیل در ارومیه

همایش گرامی‌داشت روز وکیل مدافع شب گذشته(۹ اسفند) با حضور مسئولان استانی آذربایجان غربی و نمایندگان مردم ارومیه برگزار شد.
همایش گرامیداشت روز وکیل در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ همایش گرامی‌داشت روز وکیل مدافع شب گذشته(۹ اسفند) با حضور مسئولان استانی آذربایجان غربی و نمایندگان مردم اورمیه در تالار اورمیه این شهر برگزار شد.

جایگاه وکلادر صداوسیما از بین رفته است

سعید عباسی، رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، در این همایش، با اشاره به جایگاه وکلا اظهار کرد: متاسفانه جدیدا مشاهده می‌شود که در سریال‌های تلویزیونی، به وکلا توهین می‌کنند و جایگاه وکلا در صداوسیما از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ناعادلانه نسبت به وکلا در کشور وجود دارد، ادامه داد: امرور از تعریفی که باید از وکیل دادگستری باید در جامعه صورت گیرد، عقب مانده‌ایم و همین امر موجب عدم شناخت مردم ار وکلا شده است.

لزوم حفظ شأن و عظمت جایگاه وکلا در جامعه

روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی، نیز در ادامه این همایش، بیان کرد: در مجلس سلایق مختلفی وجود دارد، ولی مجلس شورای اسلامی همیشه به منافع و استقلال کانون وکلا می‌اندیشد.

وی با اشاره به اینکه طرحی در رابطه با بازنشستگی وکلا در مجلس بیان شده است، افزود: کانون وکلا، همواره در کنار مردم بوده اند و افزایش تعرفه وکلا نیز که از سال ۱۳۸۵ مظلوم واقع شده بود، در کمیسیون مطرح خواهد شد.

حضرت‌پور ادامه داد: استقلال کانون وکلا، خط قرمز ما بوده و حفظ شان و عظمت وکلا از طرف برخی قضات نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد، چراکه حفظ شان و عظمت وکلا در جامعه که همواره به فکر منافع مردم بوده‌اند، هدف ماست.

نیاز به طرح وکیل خانواده در جامعه

نادر قاضی پور، نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۳۰۰ وکیل در استان آذربایجان غربی گفت: این میزان از وکلا پاسخگوی نیاز استان نیست و باید با بررسی‌های لازم، طرح وکیل خانواده نیز همچون پزشکان خانواده اجرا شود تا میزان پرونده‌ها در دادگاه‌ها کمتر شود.

قاضی‌پور تصریح کرد: دشمنان مشکلات فراوانی به کشور تحمیل کرده‌اند و این مشکلات باعث شده تا اقتصاد کشور با تورم بیش از حد مواجه شده و برخی تجار نیز با مشکلات روبرو شده‌اند و به وکلا روی آورده‌اند که آنها نیز باید به حسن اعتماد مردم احترام گذاشته و تمامی تلاش‌ خود را برای حل مشکلات آنها به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ وکیل در سراسر استان برای خانواده‌های بی‌بضاعت خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در کانون وکلای دادگستری استان وجود نداشته و احترام متقابل قضات و وکلا در استان نیز به خوبی مشاهده شده است.

نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر، با طرح عدم کفایت رییس جمهور مخالف هستم و در شرایط حساس کنونی نباید رییس جمهور را تنها بگذاریم و مردم نیز باید حامی دولت و نظام جمهوری اسلامی باشند، چرا که اگر پای آمریکایی‌ها به کشور ما برسد، کوچک و بزرگ نخواهد شناخت، ما برای این نظام هزاران شهید داده‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید