15:11|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1397 - 11:25
کد خبر: 11518

جشن طلاق؛ پدیده‌ای وارداتی است

برگزاری جشن در هنگام جدایی پدیده‌ای وارداتی و در واقع نوعی ابراز خشم است که در دراز مدت می‌تواند آسیب‌های جدی به روان انسان وارد کند.
جشن طلاق؛ پدیده‌ای وارداتی است

سعید اسدنیا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش؛ اظهار کرد: به نظر می‌رسد جشن طلاق پدیده‌ای وارداتی و نوظهور در فرهنگ جامعه ایرانی است و روانشناسان توصیه می‌کنند که فرد بعد از جدایی از همسر برای جبران آسیب‌هایی که در رابطه با طلاق با آن روبرو می‌شود، حتما دوران سوگ را پشت سر بگذارند.
وی، افسردگی و ناراحتی را مهم‌ترین پیامد طلاق عنوان کرد که نشانه ای از سلامت هیجانی و روانی فرد دارد چراکه از دست دادن هر فرصتی در زندگی به طور طبیعی باید موجب ناراحتی شود.
این روانشناس خاطرنشان کرد: جشن طلاق پدیده‌ای است که موضوع ناخوشایند را به موقعیت خوشایند تبدیل می‌کند و برگزاری جسن طلاق بیشتر بیانگر اختلال شخصیت نمایشی در فرد است.
سعیدنیا افزود: برگزاری جشن‌هایی مانند جشن طلاق با تجملات و ریخت و پاش‌های بسیار نشان می‌دهد که منابع ارزشمندی را در بیرون از هویت اصلی خود جستجو می‌کنند و نوعی ابراز خشم است که در بلند مدت سبب آسیب‌های فردی و روانی دیگر می‌شود.
وی معتقد است که انسان به طور ذاتی وقتی چیزی را از دست می‌دهد که برای به دست آوردن آن سعی و تلاش کرده است، دچار افسوس و ناراحتی می‌شود از همین رو پیشنهاد می‌شود که افرادی که طلاق گرفته‌اند تا شش ماه نباید در انزوا و دور از روابط اجتماعی باشند و در مقابل نیز نباید در این مدت تصمیم جدی برای آشناشدن با فرد دیگری داشته باشد.
این روانشناس اجتماعی گفت: به نظر می‌رسد که جشن طلاق و رواج آن در جامعه که انتشار تصاویر آن در رسانه‌های اجتماعی به ترویج روزافزون آن دامن می‌زند نشانه تهاجم فرهنگی است و فرد می‌خواهد از این طریق نشان دهد که نه تنها از این جدایی برایش تاسف‌بار نیست بلکه از این رویداد نیز بسیار خوشحال است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید