07:03|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 - 12:41
کد خبر: 11486
رئیس اتحادیه بافندگان فرش در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

بیکاری 80 درصد بافندگان فرش آذربایجان غربی

طی سه سال اخیر به دلیل عدم‌حمایت متولیان امور اقتصادی 80 درصد بافندگان فرش بیکار شده‌اند و تنها 20 درصد از بافندگان در این عرصه مشغول به‌کار هستند. برای همین تعداد اندک نیز بیمه به‌صورت مقطعی پرداخت می‌شود.
بیکاری بافندگان فرش آذربایجان غربی

محرم سید جعفری در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش، در خصوص وضعیت بافندگان فرش اظهار کرد: متأسفانه تاکنون هیچ حمایتی از قشر بافندگان فرش آذربایجان غربی صورت نگرفته و مسئولین هیچ توجهی به این صنعت و بافندگان فرش ندارند. در طی سه سال اخیر به دلیل عدم‌حمایت متولیان امور اقتصادی، 80 درصد بافندگان فرش بیکار شده‌اند و تنها 20 درصد از بافندگان در این عرصه مشغول به‌کار هستند.

وی در خصوص بیمه بافندگان فرش بیان کرد: از همین 20 درصد باقی‌مانده در عرصه بافندگی فرش نیز عملا هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و از ناحیه بیمه دچار مشکل هستند. همچنین هیچ تسهیلاتی جهت بهبود وضعیت بافندگان فرش در آذربایجان غربی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فرش‌فروشان ادامه داد: بیمه بافندگان فرش در صورت بروز مشکل قطع و دیگر پرداخت نمی‌شود  چراکه با بروز مشکل و عدم حضور بافنده در محل کارگاه بیمه پرداختی قطع  و این به ضرر بافنده تمام می‌شود و وضعیت پرداختی مقطعی است.

وی افزود: عمده بافندگان فرش، سوادآموزشی نداشته و طبیعی است که در ارائه آدرس محل سکونت خود اشتباه کنند و این اشتباه به ضرر بیمه آن‌ها تمام می‌شود و پرداختی بیمه صورت نمی‌گیرد.

سید جعفری در خصوص ارائه تسهیلات به بافندگان فرش گفت: برای بافندگان فرش هیچ تسهیلات بانکی در نظر گرفته نمی‌شود و حتی در صورت در نظر گرفتن تسهیلات شرایط بانکی موجود را بافندگان ندارند چراکه عمده نیروهای کارگاه‌های بافندگی غیربومی هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید