05:06|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 - 11:35
کد خبر: 11482
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

439 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند

تاپایان دی ماه جاری تعداد 439 نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند.
439 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند

حمزه بروجنی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، با بیان اینکه از تعداد بیش از 400 زندان جرایم مالی غیر عمد، 68 نفر زندانی بدهکار مهریه هستند، خاطرنشان کرد: براساس آمار تا پایان دی‌ماه جاری 17 نفر به خاطر عدم پرداخت نفقه در زندان‌های استان محکوم شدند.
بروجنی تصریح کرد: 319 نفر از این تعداد زندانیان نیز محکومین جرایم غیرعمد مالی و غیرکلاهبرداری هستند که ورود خیرین و کمک آنها می‌تواند نقش مهمی در آزادسازی و بازگشت این افراد به آغوش خانواده و اجتماع داشته باشد.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی، یادآور شد: تا پایان روز 4 اسفند ماه جاری تعداد 740 مددجوی زندان مرکزی ارومیه مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.
وی با بیان اینکه از نیمه دوم بهمن ماه امسال روند بررسی، مطالعه و جوابگویی به مکاتبات مردمی توسط کارشناسان انجام شده و در این مدت 402 مددجو با بهره‌مندی از عفو موضوع دستورالعمل اجرایی قوه قضاییه آزاد و محکومیت 338 مددجوی این زندان مشمول تقلیل و تخفیف مجازات شده اند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی، با بیان اینکه غیر از این موارد، افراد دیگر هم به دلیل جرایم غیر عمد از جمله تصادفات غیرعمدی و یا حوادث کارگاهی در زندان به سر می برند، یادآور شد: روند بررسی مشمولین عفو در زندانهای سراسر استان ادامه دارد تا کسانی که شرایط بهره‌مندی از عفو و تخفیف رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را دارند، به زودی به آغوش خانوادهایشان بازگردند.    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید