10:13|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1397 - 12:21
کد خبر: 11443
نقل ارومیه

نقل ارومیه؛ کام خود را شیرین کنید

همه  ارومیه را با نقل معروف آن می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که به این دیار سفر کند و با تهیه نقل معروف ارومیه کام خود را شیرین نکند.
نقل سوغات معروف ارومیه

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، زمانی که واژه سوغات را می‌شنویم ناخواسته یاد سفر و تهیه سوغاتی‌های گوناگون در ذهن ما نقش میبندد. سوغات در زبان فارسی به معنی یادگاری، تحفه و هدیه است. معمولا هر گردشگر و مسافر، هنگامی که به شهر و دیاری سفر می‌کند سوغاتی مخصوص آن محل را تهیه و به عزیزانشان هدیه می‌برد. کشور ما با توجه به اینکه از اقلیم و قوم‌های مختلف و متفاوتی تشکیل شده از این رو هر شهر و دیاری دارای سوغاتی‌های مخصوص و معروفی است که به واسطه آن معروف است. اغلب مردم با سوغاتی‌های موجود در شهرهای مختلف آشنا هستند. همه  ارومیه را با نقل معروف آن می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که به این دیار سفر کند و با تهیه نقل معروف ارومیه کام خود را شیرین نکند. به همین سبب بازار نقل فروشی در ارومیه رونق بیشتری دارد و استقبال گردشگران و مسافران از سوغات این شهر  مثال زدنی است.

عرق بیدمشک همانند سایر گیاهان دارویی خواص گوناگونی دارد و در تسکین اعصاب، درمان کم خونی و ناراحتی‌های قلبی موثر است.نقل بیدمشک از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند فشار و قند خون را تنظیم و از استخوان ها محافظت می‌کند.
محال است کسی به ارومیه سفر کند و کام خود را با نقل‌های بیدمشک ارومیه شیرین نکند و به عزایزان خود سوغات نبرد. 


نقل گردویی گل محمدی نیز طرفداران مخصوص خود را دارد و به جهت ترکیب با  گلبرگهای گل سرخ محمدی، شکل زیبایی را به خود گرفته است از جمله خواص گل محمدی می‌شود به رفع بی خوابی، سردرد، گلودرد، و تسکین درد معده اشاره کرد.

اگر به ارومیه سفر کردید حتما نقل معروف این شهر را تهیه و کام خود را شیرین کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید