19:43|چهارشنبه, اردیبهشت 12 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1397 - 11:46
کد خبر: 11290
امام جمعه تکاب در گعت‌وگو با باریش عنوان کرد:

سبک زندگی فاطمی؛ میراث معنوی جامعه

ارزش انسان در این است که خود را به اولیای الهی نزدیک کند. تمام ارزش بانوان هم در این است که خود را به شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) نزدیک کنند و به لحاظ ظاهری، رفتار باطنی و معنوی حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند. 
سبک زندگی فاطمی میراث معنوی جامعه است

حجت الاسلام عیسی برادری امام جمعه شهرستان تکاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی باریش، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه در خصوص شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دین اسلام اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) از نگاه پدر بزرگوارشان حضرت محمد (ص) که تمامی گفتار و رفتار آن بزرگوار از روی صداقت، راستی و درستی است بارها در خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند «پدر به قربان تو» این فرموده حضرت محمد(ص) نشان از شخصیت والای دختر گرامیشان حضرت فاطمه زهرا  را دارد که پیغمبر خدا این‌چنین در مورد دختر بزرگوارشان سخن می‌گویند.
وی افزود: پیغمبر گرامی اسلام در خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها به امام علی(ع) فرمودند: زهرا چگونه همسری است. حضرت امیرالمومنین فرمودند: زهرا بهترین همکار و یاور برای اطاعت الهی است.
وی اضافه کرد: برخی بانوان در زندگی پناه و تیکه گاه همسر هستند و دین و اعتقاد همسر را ارتقا می‌هند که دخت پیغمبر نیز این چنین بودند. 
حجت الاسلام برادری افزود: این ویژگی و شخصیت برجسته حضرت فاطمه زهرا(س) است که از نگاه پدر و همسر ارزشمند و قابل تحسین بوده است.
وی بیان کرد: از امام حسن مجبتی (ع) نقل شده است که مادر همیشه در هنگام دعا اول برای دیگران و بعد از آن برای خود دعا می‌کردند که این نیز یکی دیگر از رفتارهای برجسته دخت پیغمبر به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: امام صادق فرمودند: نام فاطمه مقدس و ارزشمند است ارزش نام فاطمه را نگه دارید اگر راه و روش فاطمی هم داشته باشیم این ارزش چند برابر خواهد شد.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: ارزش انسان در این است که خود را به اولیای الهی نزدیک کند. تمام ارزش بانوان هم در این است که خود را به شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) نزدیک کنند و به لحاظ ظاهری، رفتار باطنی و معنوی حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید