03:06|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1397 - 10:38
کد خبر: 11219
مشاور رئیس برنامه و بودجه کشور در گفت‌و‌گو با باریش:

استانی‌شدن انتخابات چاره رفع ضعف‌های مجلس نیست

زمانی که کاری اشتباه باشد هر فرایندی کارایی و بازدهی خود را از دست می‌دهد اما استانی شدن انتخابات چاره و راه حل قطعی برطرف کردن ضعف‌های مجلس فعلی نیست.
استانی‌شدن انتخابات چاره رفع ضعف‌های مجلس نیست

موئد حسینی صدر، مشاور رئیس برنامه و بودجه کشور در گفت‌و‌گو با سرویس سیاسی باریش، اظهار کرد: مشکلاتی که در حال حاضر در مورد انجام وظایف نمایندگی وجود دارد با استانی شدن انتخابات حل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه استانی شدن هیچ امتیازی نخواهد داشت، بعید می‌داند که طرح استانی شدن انتخابات به سرانجام رسیده، شکل نهایی به خود بگیرد و اجرایی شود.
نماینده سابق خوی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که کاری اشتباه باشد هر فرایندی کارایی و بازدهی خود را از دست می‌دهد، در این مواقع اصلاحات جزئی نمی‌تواند چاره‌ساز حل مشکلات شود.
حسینی صدر، گفت: مجلس در حال حاضر در جاهای زیادی ضعف دارد و نمایندگان مجلس نیز خود به این نتیجه رسیده‌اند، قوانینی که مدام در حال تغییر است و نظارت‌هایی که کم شده بیانگر ضعف مجلس است.
مشاور رئیس برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دخالت نمایندگان در کارهای اجرایی زیاد شده است، به هدر روی بودجه و تعداد زیاد پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس فکر می‌کنند که با استانی‌شدن انتخابات مشکلات فعلی مجلس کم می‌شود.
وی همچنین بر ضرورت و لزوم بازنگری در شاکله فعالیت‌ها و ساختار مجلس اعم از برگزاری انتخابات، شرایط و سابقه کار کاندیدهای انتخاباتی در آسیب‌شناسی مجلس شورای اسلامی در چهل سالگی انقلاب اسلامی تاکید کرد.
ضرورت تشکیل کمیته تدوین پیش‌نویس اصلاح قوانین انتخابات مجلس 
حسینی صدر با اعتقاد بر اینکه استانی شدن انتخابات نمی‌تواند مشکلات فعلی را راهبری کرده و برکارآمدی مجلس بیافزاید، افزود: طرح فعلی ممکن است به افزایش هزینه‌های انتخاباتی کاندیدها منجر و باعث شود کسانی که سرمایه‌های کلان دارند و یا سرمایه‌داران از آنها حمایت می‌کنند، تبلیغات قوی‌تری داشته باشند و موفق به راهیابی به مجلس شوند که با روح قانون اساسی که حمایت از حقوق مستضعیفن است، مغایرت دارد.
مشاور رئیس برنامه و بودجه کشور با اعتقاد بر اینکه طرح استانی‌شدن انتخابات طرحی ناقص است، بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای منتخب از متخصصان، نخبگان، نمایندگان، دانشگاهیان و فرهیختگان و مسئولان مهم نظام تاکید کرد که در آن کمیته پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس برای ارائه طرحی بدون ضعف تدوین شود تا شرایط فعلی موردبازنگری قرار گیرد شاید مجلس در حل مشکلات کشور بتواند موثرتر عمل کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید