23:25|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 30 دی 1397 - 12:34
کد خبر: 11170
باریش گزارش می دهد:

امروزه مواد پروتئینی یکی از سبدهای غذایی هر خانواری است که با افزایش بی رویه قیمت روبروست که یکی از این مواد پروتنینی مرغ است که در چند روز اخیر قیمت آن سر به فلک کشیده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، قیمت مرغ  طوری روند رو به افزایشی را طی می کند که  هر روز این شبهه را ایجاد می کند نطارت دقیقی صورت نمی گیرد بااین قیمتی که امروز در بازار حاکم است هفته های  گذشته  می توانستیم دو بسته مرغ را خریداری کنیم اما اکنون وسع درآمدی برخی حتی برای خرید یک بسته هم کفایت نمی کند به همین دلیل هم مغازه داران و هم مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

خبرنگار باریش برای پیگیری این موضوع به میان مردم و حتی مغازه دارانی که در صنف مواد پروتئینی و گوشتی فعالیت می کنند رفته تا اوضاع و احوال گرانی مرغ را جویا شود که مشروح گزارش را در ذیل می خوانید:

علی مرد جوانی که با همسر و فرزندش در برابر مغازه مرغ فروشی ایستاده و به پول های در دستش نگاهی می انداخت به همسر و فرزند خود گفت بیایید برویم امروز هم گرانی عرق شرم را بر جبین من نشاند چرا که وسعم برای تامین مرغ سفره نمی رسد به جلو رفته و از او پرسیدم مگر قیمت مرغ چند است گفت کیلویی 13 هزارو 500 تومان است و من نمیتوانم آن را خرید کنم.

کمی آنطرف تر خانومی در حال خرید مرغ بود به سوی او می روم و از او درباره قیمت مرغ می پرسم می گوید هر کسی با یک قیمت می فروشد کمی پایین تر قیمت 13 هزارو 500 تومان بود ولی از این مغازه مرغ را به قیمت 14 هزار تومان خریدم  این خانوم گله ای که داشت این بود که هیچ نظارتی صورت نمی گیرد و هر کس هر طور که بخواهد می فروشد.

رو به مغازه دار کردم و گفتم امروز مرغ را از چه قیمتی فروختید گفت مرغ را از 14 هزار تومان فروختم مغازه دار می گفت باید خرج زندگانی بدهم مجبورم برای این کار کمی روی جنسم بکشم تا من هم سود کرده و شرمنده خانواده واهل وعیال خود نباشم.

به سراغ مغازه دار دیگری می روم و از او قیمت مرغ را جویا می شوم می گوید امروز  مرغ را از 12 هزارو 300 تومان  به فروش رسانده ام اما باز هم مردم از گرانی این جیره غذایی می نالند هیچ دستگاه متولی نظارتی بر این امر نمی کند.

با خود کمی فکر می کنم که بعد از برگشت به خانه این گلایه ها و نارضایتی ها از گرانی مرغ را از چه کسی پیگیر باشم به رئیس بازرسی اتاق بازرگانی کرمعلی حقدوست زنگی زده و علت را  جویا می شوم که مشروح گفت و گو را در ذیل می خوانید:

کرمعلی حقدوست در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز اظهار کرد: قیمت خاصی برای همه توزیع کنندگان مرغ مصوب نشده است.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی طبق قولی که به مرغ فروشان داده قرار بود نهاده های دامی و طیور را در اختیارشان قرار دهد به همین دلیل اکنون قیمت خاصی برای همه مرغ ها نداریم.

حقدوست خاطر نشان کرد: با توجه به تعدادی لیست که در اختیارمان هست برخی مرغ  فروشان مرغ را با قیمت 11 هزار و 500 به فروش می رسانند که ما هم بر روند آن ها نظاره گر هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید