03:57|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 30 دی 1397 - 10:59
کد خبر: 11168
به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه:

فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی مهر و محبت

حضرت فاطمه سلام الله علیها در زمان شهادت 18 سال بیشتر نداشت. ایشان وصیت کرده بود که مراسم غسل و خاک‌ سپاری‌اش به صورت شبانه و مخفیانه باشد و کسی از محل دفن حضرت فاطمه (س) باخبر نشود.
فاطمه زهرا سلام الله علیها بانوی مهر و محبت

به گزارس سرویس فرهنگی باریش، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز 20 جمادی‌الثانی و در سال پنجم بعثت به دنیا آمد. پدر حضرت فاطمه (س) پیامبر اکرم (ص) و مادر ایشان خدیجه (س) بود. 
حضرت زهرا (س) براساس خواسته پیامبر اکرم (ص) با امام علی (ع) ازدواج کرد و با مهریه اندکی به خانه شوهرش رفت.
او صاحب دو پسر به نام‌های حسن (ع) و حسین (ع) و دو دختر به نام‌های ام‌کلثوم و زینب (س) شد.
با توجه به این که همه ائمه معصوم ما غیر از امام علی (ع) از طریق حضرت فاطمه (س) به حضرت محمد (ص) می‌رسند، به ایشان «ام الائمه» می‌گویند.
زمانی که پیامبر اسلام (ص) از دنیا رفت برخلاف دستور ایشان خلفای سه‌گانه با امام علی (ع) بیعت نکردند و برای این که ایشان را برای بیعت با ابوبکر ببرند درب خانه امام علی (ع) را آتش زدند و آن را شکستند. در این بین ضرباتی به حضرت فاطمه (س) وارد شد که باعث بیماری و زمین‌گیر شدن ایشان و سقط فرزندش شد.
حضرت زهرا (س) در روز سوم جمادی‌الثانی سال 11 هجری قمری بر اثر ضربات و لطماتی که به ایشان وارد شده بود به شهادت رسیدند. در مورد تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) نقل‌قول‌های مختلفی وجود دارد که بعضی 75 روز و بعضی 95 روز بعد از رحلت پیامبر (ص) را صحیح می‌دانند.
حضرت فاطمه (س) در زمان شهادت 18 سال بیشتر نداشت. ایشان وصیت کرده بود که مراسم غسل و خاک‌ سپاری‌اش به صورت شبانه و مخفیانه باشد و کسی از محل دفن حضرت فاطمه (س) باخبر نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید