11:33|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 30 دی 1397 - 09:55
کد خبر: 11167
عضو شورای شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

ابلاغیه بازرسی کل کشور مانع صدور مجوز زمین‌های قراردادی

حل مشکل صدور مجوز برای ساخت‌وساز در زمین‌های قراردادی مستلزم تجدیدنظر بازرسی کل در ابلاغیه صادرشده است که صدور هرگونه مجوز برای این زمین‌ها را ممنوع می‌کند.
ابلاغیه بازرسی کل کشور مانع صدور مجوز زمین‌های قراردادی

حسین پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش؛ در رابطه با موضوع صدور مجوز برای زمین‌های قولنامه‌ای اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورا که در دور سوم مورد تصویب قرار گرفت مجوز برای زمین‌های قولنامه‌ای و قراردادی براساس این مصوبه صادر می‌شد اما از اواخر دور چهارم شوراهای شهر، بازرسی کل کشور اعلام کرد که شوراها نمی‌توانند برای این زمین‌ها مجوز ساخت صادر کنند.
وی بابیان اینکه بر اساس ابلاغ بازرسی کل شرکت‌های خدمات‌رسانی نیز نمی‌توانند خدماتی به زمین‌های قراردادی و قولنامه‌ای ارائه کنند، افزود: بر اساس این موضوع زمین‌های قراردادی در حال حاضر با مشکلات دریافت مجوز و ساخت‌وساز روبرو هستند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های بسیار شورا و شهرداری برای دریافت مجوز ساخت‌های قراردادی تاکنون این تلاش‌ها بدون نتیجه مانده و بازرسی کل ابلاغیه صادرشده را نمی‌تواند پس بگیرد در نتیجه فرمانداری نیز مجدداً مصوبه نمی‌دهد و درنهایت زمین‌های قولنامه‌ای همچنان دچار مشکل هستند.
پناهی تصریح کرد: صدور مجوز ساخت برای زمین‌های قولنامه‌ای مستلزم تجدیدنظر بازرسی کل در ابلاغیه صادرشده است و اگر تجدیدنظر از سوی بازرسی کل انجام شود و شورا بر اساس مصوبه که قبلاً داشت می‌تواند مجوز ساخت صادر کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید