22:28|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 دی 1397 - 11:08
کد خبر: 11136
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک در گفت‌وگو با باریش:

بوروکراسی حاکم بر گمرکات توان اجرای اقتصاد مقاومتی را ندارد

بروکراسی اداری در گمرکات باید کاهش یابد و مسئولین گمرکات باید بدانند فعالان اقتصادی یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید با کوتاه‌فکری و نگاه تهدیدآمیز مانع و سد راه فعالان اقتصادی شد.
بوروکراسی حاکم بر گمرکات توان اجرای اقتصاد مقاومتی را ندارد

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش نیوز، در خصوص نقش گمرکات در رونق اقتصادی کشور اظهار کرد: بوروکراسی حاکم بر گمرکات، توان اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را ندارد ازاین‌رو باید این بوروکراسی کاهش یابد و این ذهنیت در مسئولین ایجاد شود که فعالان اقتصادی عامل پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی بازرگان، رازی و سرو که به‌عنوان صادرکننده،واردکننده و ترخیص گر کالا هستند نور چشمان و فرصت‌های بالقوه برای جمهوری اسلامی هستند  و نباید به چشم تهدید به این فعالان نگاه شود بلکه باید بروکراسی‌های حاکم بر گمرکات که گاه سدی در برابر فعالان اقتصادی شده، برداشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به رونق اقتصادی باید خط تولید کالاهای داخلی و تأمین مواد اولیه سهل شود تا بتوانیم تجارت خارج از نفت را در آذربایجان غربی عملیاتی کنیم. 

وی در خصوص عدم رونق قابل‌ قبول گمرک سرو بیان کرد: باید برای رونق گمرک سرو، صادرات سوخت و مایعات مشتق از آن و همچنین پتروشیمی را به گمرک سرو واگذار کنند تا شاهد پیشرفت و رونق روزافزون این گمرک که دروازه‌ای به‌سوی اروپا می‌باشد باشیم.

وی با اشاره به رونق اقتصادی در استان خاطرنشان کرد: هرچقدر در استان رونق اقتصادی داشته باشیم به نفع استان است  چراکه آذربایجان غربی دروازه‌ای به‌سوی اروپا بوده و باید به ایده آل ترین وضعیت ممکن برسد تا بتوانیم تولیدات داخلی را هم به صادرات برسانیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید