16:25|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1397 - 10:13
کد خبر: 11076
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

تولید مرغ سبز در آذربایجان غربی/ 5درصد تولید طیور گوشتی به مرغ بدون آنتی بیوتیک اختصاص می‌یابد

در راستای سالم‌سازی پروتئین مصرفی مردم 5 درصد از کل تولید طیور گوشتی در آذربایجان غربی به تولید مرغ سبز یا بدون انتی بیوتیک اختصاص می‌یابد.
5درصد تولید طیور گوشتی به مرغ بدون آنتی بیوتیک اختصاص می‌یابد

کامیار داهیم، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست دولت برای سالم‌سازی پروتئین مصرفی در کشور مرغ سبز یا مرغ بدون آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی تولید می‌شود.
وی در توضیح نحوه تولید مرغ سبز در استان، گفت: مرغ سبز در واقع استفاده از تیره‌های بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در تغذیه طیور گوشتی است که در چندین سال است در کشور تولید آن مورد توجه قرار گرفته است. 
این مقام مسئول با اشاره به استقبال گسترده مردم از مرغ سبز، به آغاز تولید آن در استان نیز اشاره کرد و افزود: پرورش مرغ گوشتی با این روش حداکثر تا سن چهل روزه‌گی است و بعد از طی این مدت مرغ، بدون مصرف هیچ گونه آنتی بیوتیک اعم از تزریقی، آشامیدنی و یا حتی در داخل دان مصرفی وارد بازار مصرف می‌شود.
داهیم خاطرنشان کرد: برای اطمینان از صحت عدم استفاده از هر گونه آنتی‌بیوتیک در پرورش مرغ در سه زمان مختلف در طول چهل روز مدت پرورش نمونه برداری‌ها از روی گوشت مرغ انجام می‌شود و در هر مرحله اگر مصرف آنتی‌بیوتیک تأیید شود از ورود آن به بازار با برند مرغ سبز جلوگیری شده و به عنوان گوشت مرغ عادی در بازار توزیع می‌شود.
وی با تاکید بر این مطلب که تمامی واحدهای تولیدکننده گوشت مرغ با برند سبز در قرنطینه کامل هستند چون در برخی موارد حتی واکسن‌ نیز تزریق نمی‌شود، اضافه کرد: هیچ‌گونه ورود و خروج غیرمعمول در هنگام تولید این مرغ در واحدهای تولیدی انجام نمی‌گیرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در آذربایجان غربی 7 واحد پرورش مرغ سبز در شهرهای ارومیه، مهاباد و نقده با ظرفیت‌های متفاوت فعال هستند، خاطرنشان کرد: 5 درصد از پرورش و تولیدکل مرغ استان به صورت مرغ سبز یا بدون آنتی‌بیوتیک خواهد بود.
داهیم ادامه داد: در حال حاضر 50 هزار تن در کل استان پرورش مرغ گوشتی در طول سال انجام می‌گیرد که از این رقم 3 هزار تن مربوط به تولید مرغ به روش بدون آنتی‌بیوتیک یا همان مرغ سبز می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، در تشریح قیمت نهایی عرضه مرغ سبز در بازار، تصریح کرد: در حال حاضر مرغ‌های عادی 50 تا 60 روز مرحله عرضه به بازارشان طول می‌کشد، اما سن کشتار مرغ سبز زودتر از مرغ عادی و 40 روزه است و به تبع میزان چربی‌های غیرمفید مرغ‌های عادی در نیمچه‌های گوشتی بدون آنتی‌بیوتیک دیده نمی‌شود، برهمین اساس، قیمت آن 15 تا 20 درصد ممکن است بیشتر از مرغ‌های عادی باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید