03:00|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1397 - 13:31
کد خبر: 10980
امام جمعه میاندوآب در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

استانی شدن انتخابات تعبیر مفهوم دموکراسی در کشور است

اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس تعبیر عینی مفهوم دموکراسی در کشور است چراکه باعث می شود افرادی که کارشناس، صاحب تخصص و نظر هستند و از سوی آحاد مختلف مردم انتخاب می شوند، در رأس امور قرار گیرند.
 استانی شدن انتخابات تعبیر مفهوم دموکراسی در کشور است

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب در گفت‌و‌گو با سرویس سیاسی باریش، با بیان اینکه استانی شدن انتحابات برکات و آثار مثبت بسیاری می‌تواند برای حوزه های انتخابی داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر وقت نمایندگان صرف رسیدگی به امور حوزه‌های انتخاباتی می‌شود، از این رو از تدوین قوانین که در نظام جمهوری اسلامی در رأس امور قرار دارد باز می‌مانند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی موضوع انتخابات استانی شود به تبع افرادی که کارشناس، متخصص و صاحب نظر هستند می‌توانند برای نمایندگی مجلس انتخاب شوند و در رأس امور قرار گیرند.
امام جمعه میاندوآب متعقد است ریشه ای برخی از مشکلات موجود در کشور ناشی از عملکرد نمایندگان مجلس است و برای اینکه این افراد بتوانند در حوزه های انتخاباتی خود نفوذ داشته باشند در انتخاب مسئولین رده پایین شهری نیز دخالت کرده و اظهار نظر می‌کنند.
حجت‌الاسلام حسن زاده بر این باور است که قوه مقننه نباید دخالتی در امور قوه مجریه داشته باشد و این از معایب عملکرد نمانیدگان محسوب می‌شود. 
وی در ادامه تصریح کرد: معایب و چالش‌هایی که برخی‌ها برای طرح استانی شدن انتخابات مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد بیشتر به خاطر قوم‌گرایی و قبیله‌گرایی است در حالی که باور عمومی بر این است که میزان رأی ملت است و کسانی که مردم به آنها اعتقاد دارند، انتخاب می‌شوند و این تعبیر عینی دموکراسی و آزادی در کشور است.
 امام جمعه میاندوآب در پایان با تاکید بر لزوم بازنگری در دیدگاه های موجود در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن چنین طرح‌هایی بسیاری از اختلاف در شهرستانها و استانها حل می‌شود.    

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید