22:09|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1397 - 11:17
کد خبر: 10975
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

طی ماه گذشته 2 نفر در ارومیه قربانی مرگ خاموش شدند

در طی یک ماه اخیر 3 نفر در ارومیه بر اثر گاز گرفتی مصدوم شدند که دو نفر از آنان جان خود را از دست داده و نفر دیگر راهی بیمارستان شده است.  
طی ماه گذشته 2 نفر در ارومیه قربانی مرگ خاموش شدند

ابراهیم شاد قوشچی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، در خصوص فرا رسیدن فصل سرما و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی اظهار داشت: با توجه به رسیدن فصل سرما و نصب وسایل گرمایشی، رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از حوادث الزامی است.
وی خاطر نشان کرد: مردم باید در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی به توصیه‌ها و دستور العمل‌های شرکت گاز و سازمان آتش نشانی توجه و عمل کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم.
شاد قوشچی در ادامه به برخی از نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی اشاره کرد و افزود: در انتخاب بخاری‌های گاز سوز به نشان استاندار آن توجه کنید. کلیه بخاری‌های گاز سوز باید دارای دودکش مستقل بوده و نصب این دودکش‌ها تا پشت بام ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: شیلنگ بخاری گازی باید به طول یک متر باشد همچنین از بست استاندارد جهت بستن شیلنگ استفاده شود، هواکش آن از نوع استاندارد و مجهز به کلاهک به شکل H باشد.
وی ادامه داد: در نصب بخاری از لوله‌های آلومنیومی اجتناب کنید چرا که با مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و به دلیل انبساط و انقباض به وجود آمده احتمال نشت گاز وجود دارد.
 مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تصریح کرد: استفاده از گاز پیک نیک به منظور ایجاد گرما و روشنایی در داخل خودرو به شدت خطرناک بوده و توصیه می‌شود از وسایل گرمایشی مجاز در محیط های مختلف استفاده شود.
لازم به ذکر است در طی یک ماه اخیر 3 نفر در ارومیه بر اثر گاز گرفتگی مصدوم شدند که دو نفر از آنان جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر راهی بیمارستان شده است. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید