21:42|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1397 - 10:23
کد خبر: 10934
به گزارش باریش:

نارضایتی مردم از ایجاد قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار

در شرایط کنونی، گرانی و نبود ثبات در بازار به یکی از دغدغه‌های اساسی مردم تبدیل شده و آنان را در تهیه کالاهای مهم و اساسی با مشکلات مختلفی مواجه کرده است
نارضایتی مردم از ایجاد قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، در شرایط کنونی، گرانی و نبود ثبات در بازار به یکی از دغدغه‌های اساسی مردم تبدیل شده و آنان را در تهیه کالاهای مهم و اساسی با مشکلات مختلفی مواجه کرده است از این رو اگر بخواهیم چرخی در بازار بزنیم شاهد عدم درج قیمت روی کالاها و در بیشتر مواقع شاهد قیمت‌های سلیقه‌ای در سطح بازار هستیم که به عقیده برخی از شهروندان در مواردی با عدم نظارت جدی از سوی مسئولین مواجه هستند. بنابراین مردم از مسئولین مربوطه انتظار دارند در وضعیت موجود بازار را کنترل کرده و از اعمال قیمت‌های سلیقه‌ای در بازار جلوگیری نمایند.

مردم قدرت خرید ندارند
محمد، مرد میانسالی که به قصد خرید میوه به بازار مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: امشب تولد دخترم است و من برای تهیه میوه به بازار آمدم اما در خرید میوه موز با قیمت‌های سلیقه‌ای فروشندگان مواجه شدم و شدیدا از این جریان گلایه دارم.
وی گفت: دخترم از من خواسته بود برای شب تولدش، دو نوع میوه تهیه کنم اما با توجه به گرانی شدید، قدرت خرید ندارم و شرمنده خانوادم خواهم شد. 
وی با ابراز نارضایتی و ناراحتی از مسئولین خواست تا بیشتر در بازار نظارت داشته و از ایجاد قیمت‌های سلیقه‌ای جلوگیری کنند.

بازرسان نظارتی به طور مستمر جهت کنترل قیمت در بازار حضور دارند
جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز، با اشاره به اینکه درج قیمت روی کالا جزو الزامات است بیان کرد: واحدهای عرضه کننده کالا مکلف هستند قیمت را به نحوی روی کالا درج کنند که مشتری بتوانند به راحتی آن را مشاهده کند.
وی افزود: تمامی واحدهای تولیدی، کالاهای تولید شده از کارخانه را با درج قیمت به بازارعرضه می‌کنند و همچنین نهادهای نظارتی نیز وظیفه دارند قیمت‌های بازار را کنترل و با فروشندگان متخلف برخورد کنند.
اسکندری ادامه داد: بازرسان نظارتی جهت رسیدگی و کنترل قیمت به طور مستمر در بازار حضور دارند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره 124 ستاد خبری تماس گرفته و تخلفات قابل پیگیری را گزارش کنند.
وی به بحث گرانی و گرانفروشی نیز اشاره کرد و افزود: قیمت برخی کالاها به علت گرانی ارز و یا اینکه مواد برخی کالاها وارداتی و یا خود کالا وارداتی است از ابتدای تولید کالا در کارخانه افزایش پیدا کرده است اما در برخی موارد و با توجه به اینکه یک کالا قیمت مشخصی دارد فروشنده به دست خود قیمت سلیقه‌ای درج کرده و دچار تخلف می‌شود که این موارد قابل پیگیری و برخورد از طریق مراجع قانونی است.

عدم درج قیمت و گرانفروشی پیگرد قانونی دارد
محمد اقوامی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش، اظهار کرد: درج قیمت روی کالاها یکی از ملزمات قانون است. برخی فروشندگان قیمت را روی کالا درج نمی‌کنند تا پیش مقدمه‌ای برای گران فروشی ایجاد کنند.
وی افزود: عدم درج قیمت روی کالاها تخلف محسوب می‌شود و در ماده قانونی نیز مجازاتی برای متخلفین در نظر گرفته شده که سازمان تعزیرات حکومتی در صورت هر گونه دریافت گزارش از متخلفین،به طور جدی با آنان برخورد خواهد کرد.
اقوامی ادامه داد: در حال حاضر 27 درصد از حجم پرونده‌های وارده مربوط به عدم درج قیمت و گران فروشی است که متهمان این پرونده‌ها به جزای نقدی جریمه خواهند شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید