12:34|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مهر 1397 - 12:34
کد خبر: 10432
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

توزیع 817 تن برنج با قیمت کیلو هفت هزار تومان بزودی در استان

بزودی 817 تن برنج با قیمت کیلویی 7 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و کوروش آذربایجان غربی توزیع می‌گردد.
توزیع 817 تن برنج با قیمت کیلو هفت هزار تومان بزودی در استان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، اسمعیل کریم‌زاده با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت‌ محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی، کاهش سطح زیر کشت آن‌ها در استان اظهار کرد: سال گذشته گوجه فرنگی به میزان 7 هزار هکتار کشت میشد که امسال این رقم به زیر 4 هزار هکتار رسیده است.

وی با اعلام اینکه بیش از 70 درصد نیاز کشور به روغن خوراکی از طریق سایر کشورها و واردات تامین می‌شود، بیان کرد:  بیش از ۷۵۰ تن روغن نباتی سهمیه آذربایجان غربی از روز دوشنبه(امروز) در استان توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه افزود: از امروز نهم مهرماه توزیع 70 تن روغن نباتی در محل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و کوروش با قیمت روغن نباتی در قوطی‌های  5 کیلویی با قیمت 29 هزار و 900 تومان  در حال انجام است.

وی با تاکید به اینکه در روز های آینده 817 تن برنج در بازار استان عرضه خواهد شد تصریح کرد: 817 تن برنج از بابت کیلویی7 هزار تا 7 هزار و 200 تومان در محل فروشگاه‌های زنجیره‌ای ذکر شده در  سطح استان توزیع خواهد شد.

کریم زاده در خصوص خبر مبنی بر کمبود گندم خوراکی در استان گفت:   600 تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز استان توسط مراکز خرید غله استان خریداری شده که معادل ۲ ونیم برابر مصرف مورد نیاز مردم استان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید