13:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1397 - 13:19
کد خبر: 10351
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی در گفت و گو‌ با باریش:

فقر فرهنگی در کنار فقر مالی سبب فرستادن کودکان به کار، توسط خانواده‌ها می‌شود

فقر فرهنگی در کنار فقر مالی سبب فرستادن کودکان به کار، توسط خانواده‌ها می‌شود و از طرفی مقوله  کودکان خیابانی از کودکان کار مجزا بوده و  کودک خیابانی به کودکی گفته می‌شود، که تمام طول شبانه‌روز را در خیابان سپری  کند.
فقر فرهنگی در کنار فقر مالی سبب فرستادن کودکان به کار، توسط خانواده‌ها می‌شود

مهرداد مطلبی در گفت‌و گو با سرویس اجتماعی باریش، مهمترین عامل در افزایش تعداد کودکان کار را فقر مالی دانسته و اظهار کرد: فقر فرهنگی در کنار فقر مالی سبب فرستادن کودکان به کار،  توسط خانواده‌ها می‌شود و از طرفی مقوله  کودکان خیابانی از کودکان کار مجزا بوده و  کودک خیابانی به کودکی گفته می‌شود، که تمام طول شبانه‌روز را در خیابان سپری  کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران بهزیستی با حکم قضایی اقدام به جمع‌آوری و نگه‌داری موقت این کودکان می‌کنند، بیان کرد: پس از جمع آوری کودکان کار، خیابانی و نگهداری آن‌ها در مراکز ذکر شده، کودکانی را که دارای خانواده و والدین هستند با شرط صلاحیت سرپرستی به آن‌ها عودت و کودکان بی‌سرپرست  با رای دادگاه به بهزیستی منتقل می‌کند.

مطلبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت ثابت بودن آمار کودکان کار با توجه به اینکه این کودکان  توسط مراکز اورژانس اجتماعی و یا مداخله در بحران شناسایی و جمع آوری می‌شوند، چیست، عنوان کرد: با توجه به عودت این کودکان به خانواده‌ها، متاسفانه به دلیل نیاز شدید مالی دوباره به کار فرستاده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی آذربایجان غربی در خصوص راه‌حل جلوگیری از به کار گرفته شدن کودکان، تصریح کرد: تا وقتی سرپرست خانواده، از لحاظ درآمد، شغل و فرهنگ تقویت نشود بر تعداد کودکان کار افزوده می‌شود.

وی در خصوص کودکان بد سرپرست گفت: تکلیف کودکان خیابانی که مشخص است آنها به دلیل نبود سرپرست به بهزیستی تحویل داده می‌شوند ولی کودکان کار چنانچه دارای والدین با عدم صلاحیت نگهداری باشند با رای دادگاه و‌ حکم مراجع قضایی به بهزیستی واگذار می‌شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید