11:30|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1397 - 11:01
کد خبر: 10343
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش خبرداد:

بازگشت عشایر آذربایجان‌غربی به ۳۳۶ آبادی مطلق عشایری با شروع قشلاق

بازگشت عشایر از ییلاقات شمال‌غرب کشور به ۳۳۶ آبادی مطلق عشایری آذربایجان‌غربی در فصل قشلاق از نیمه اول شهریور ماه سال جاری شروع شده است.
بازگشت عشایر آذربایجان‌غربی به ۳۳۶ آبادی مطلق عشایری با شروع قشلاق

بهرام زینال‌زاده در گفت‌وگو‌ با سرویس اجتماعی باریش، از بازگشت عشایر از ییلاقات آذربایجان‌غربی را خبر داده و گفت: بازگشت عشایر از ییلاقات استان و‌ سایر مناطق کشور  از ۱۵ شهریور ماه سال جاری  آغاز و تا اواخر این ماه به آبادی‌های مطلق عشایری آذربایجان‌غربی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری استان  از روزهای پایانی بهار تا اکنون را در ییلاقات به سر می‌برند، گفت: در حدود ۱۰۴ هزار نفر از جمعیت استان از ۳۳۶ آبادی مطلق عشایری به مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند که توانستند با تمهیدات لازم درنظر گرفته شده توسط اداره کل امور عشایر استان، ۲ هزار دام خود را تعلیف کنند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره‌ به اینکه آبادی‌های مطلق عشایری در ۱۶ شهرستان این استان وجود دارد، تصریح کرد: عشایر نشینان در همه شهرستان‌های استان به غیر از تکاب وجود داشته و به ییلاق می‌پردازند.

وی با اعلام‌ اینکه مناطق ییلاقی استان شامل مراتع مرند، نقده، میاندوآب، شاهین دژ، مناطق ییلاقی سهند و چالدران، بوکان و شاهین‌دژ است، بیان کرد: قشلاق به شکل چادرنشینی در آذربایجان‌غربی وجو‌د نداشته و قشلاق عشایر استان به صورت آبادی‌های مطلق عشایری و ساکن در منازل است.

زینال‌زاده در ادامه افزود: عشایر در حدود  2 تا سه ماه در  مناطق ییلاقی حضور داشته و از نیمه اول  شهریور ماه سال جاری کوچ خود را به مناطق قشلاقی و آبادی‌های مطلق خود آغاز کرده‌اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید