13:47|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1397 - 08:51
کد خبر: 10333
امام جمعه سلماس در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

لزوم تقویت شعور حسینی در دسته‌های عزاداری

عمل به وظیفه شرعی در ماه محرم، همان تقویت شعور حسینی در دسته‌جات عزاداری است.
لزوم تقویت شعور حسینی در دسته‌های عزاداری

محمود موسوی در گفت و گو‌ با سرویس فرهنگی باریش، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با اشاره به پیام‌های این ایام اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با درس گرفتن از عبرت‌های عاشورایی مقدر شد.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) به تنهایی در مقابل ظلم خاندان بنی امیه ایستادگی کرده و‌ در راه‌ خدا مبارزه کرد، که همین امر درسی شد برای ملت ایران که در مقابل طاغوت، استکبار و داعش با اتحاد ایستادگی کنند و در مقابل خواسته‌های غیر مشروع آن‌ها گردن ننهند.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مرهون ایثار و فداکاری‌های شهدا بوده که با نثار خون خود، این نظام اسلامی را بنا نهاده و آن را حفظ می‌کنند، گفت: هیات‌های عزاداری‌ حسینی که در ماه محرم برپا می‌شود به دلیل تاثیرگذاری‌های مثبت آن در بین جوانان می‌بایست هرسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه عزاداری‌های ماه محرم باید همراه با شعور حسینی برگزار شود، گفت : متاسفانه برخی از هیات‌های عزاداری با ایجاد سر و صدا با طبل‌ و یا سایر آلات موسیقی موجب ناراحتی مردم می‌شوند، که این امر مغایر فرهنگ و‌ شعور حسینی است.

موسوی تصریح کرد: در تشکیلات عزاداری‌های امام حسین(ع) لازم است که اتحاد و اتفاق بین شیعیان و حتی سایر ادیان و مذاهب حفظ شود تا با این عمل هم به مسایل شرعی عمل کرده و هم سایر ادیان و مذاهب را نیز به وحدت و همبستگی دعوت کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید