14:21|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1397 - 15:22
کد خبر: 10314
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف هشت فقره تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی

هشت فقره تخلف ارزی با مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در آذربایجان‌غربی کشف و تشکیل پرونده شده است.
کشف هشت فقره تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، جعفرصادق اسکندری صبح امروز در جلسه ستاد تامین بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به تخلف ارزی به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در استان گفت: تعداد ۸ مورد از ۱۴ مورد پرونده تخلفات ارزی مربوط به اشخاص حقیقی و‌حقوقی بوده که به بانک ملی مراجعه کرده و از تخصیص ارز برای واردات و‌تولید پوشاک، خوراک از جمله موز بهره برده و آن را به مبالغی گزاف در کشور به فروش رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان ۲۵ شهریور ماه سال جاری ۸ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از واحدهای گوناگون به‌ عمل آمده است، افزود: ۳ هزار و ۹۳۷ فقره پرونده تخلف در حوزه احتکار و گران‌فروشی در قالب ۴ هزار و ۱۲ عنوان با مبلغی بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان تشکیل شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در مدت پنج ماهه نخست سال جاری ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش بازرسی و ۶۸ درصد نیز افزایش کشف پرونده تخلفاتی را در برنامه‌های کاری این اداره در سطح استان را داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار فولاد، کمیته‌ای تشکیل شده است که وظیفه آن تامین فولاد مورد نیاز تعاونی‌های مصرف و صنایع کوچک‌مقیاس است و در راستای تامین فولاد تعاونی‌های مصرف استان پنج مورد نمایندگی در شمال استان برای این منظور تدارک دیده شده و تشکیل خواهد شد.

اسکندری با توجه به بالارفتن مصرف گوشت و برنج در ماه محرم گفت: ۱۱ تن گوشت، از طریق تعاونی‌های توزیع بدون کوچکترین کم و‌کاستی در اختیار مصرف کنندگان با قیمت هر کیلو ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، توزیع می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید