12:25|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مرداد 1397 - 12:17
کد خبر: 10065
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری با اصحاب:

عدم اتصال ماکو به شریان‌های جاده‌ای یکی از اساسی‌ترین مشکلات منطقه است

عدم متصل بودن منطقه آزاد به شریان‌های اصلی یکی از اساسی‌ترین مشکلات منطقه آزاد است که نیاز مبرمی در  راستای رفع این مشکل وجود دارد.
عدم اتصال ماکو به شریان‌های جاده‌ای یکی از اساسی‌ترین مشکلات منطقه است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار و اشاره به رشادت‌های شهید صارمی و سایر خبرنگاران در رابطه با فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: چشم اندازی وجود دارد تا منطقه آزاد ماکو با توجه به جوان بودن خود از سایر مناطق آزاد موفق الگوبرداری داشته و توسعه پایدار، سبز و هوشمند را در این منطقه ایجاد کنیم.


وجود برنامه‌ریزی منطقه‌ای از لازمه‌های موفقیت است

وی با اشاره به اینکه نظام برنامه ریزی متمرکز یکی از مشکلات اساسی کشور است، افزود: نظام برنامه ریزی باید بصورت منطقه‌ای باشد تا برنانه‌ریزی مورد نیاز با توجه به ظرفیت‌ها تدوین شود. اگر برنامه‌های ما موفق نبوده دلیل آن عدم وجود برنامه مناسب بوده است لذا سازمان توسعه منطقه آزاد ماکو باید به نحوی تلاش و برنامه‌ریزی کند تا برای تمامی اقشار منطقه پیشرفت‌ها نمایان شده باشد.


بازرگان نیازمند پیشرفت مدرنیته
سلیمانی با تاکید بر اینکه ماکو دروازه جمهوری اسلامی ایران اروپا بوده لذا با توجه به این موضوع باید شهر بازرگان بصورت مدرنیته توسعه یابد تصریح کرد: باید امکانات منطقه به صورت هوشمند توسعه یابند لذا بدین جهت بازرگان به عنوان اولین شهر مد نظر گرفته شده است و همچنین توسعه سبز که یکی دیگر از محورهای توسعه منطقه است مهم‌ترین اولویت آن حفظ تالاب‌ها است. در حالت کلی این منطقه برای بهبود سرعت پیشرفت به سرمایه گذاری بیشتری در زیرساخت‌ها نیاز دارد، ما نیز به عنوان مسئولان منطقه‌ای از ابتدا شروع کار خود به دنبال تحقق این اهداف بودیم و در این راستا فرآیند ثبت شرکت‌ها نیز صورت گرفته و سهولت یافته است.


احداث دو هتل 5 ستاره برای توسعه گردشگری
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به انجام تلاش‌ها برای تسهیل سرمایه گذاری در منطقه افزود: بحث توسعه لجستیک از سایر برنامه‌های منطقه است که تا مهرماه سال جاری به پایان خواهد رسید؛ همچنین گردشگری در ماکو ظرفیت بسیار مناسبی دارد ولی این مورد توسط رسانه‌ها به خوبی انعکاس نیافته است. برای توسعه گردشگری نیز به دنبال ساخت 2 هتل 5 ستاره هستیم تا کمبودها در این زمینه جبران شود.


حذف مهر ویزا و پاسپورت اتباع خارجی
سلیمانی گفت: به دنبال آن هستیم تا ویزا و پاسپورت اتباع خارجی که در منطقه آزاد ماکو حضور پیدا می‌کنند بدون مهر باشد تا در سفرهای بعدی این اتباع به کشورهای غربی مشکلی برای آنان به وجود نیاید که خوشبختاته در این راستا به نتایج مناسبی دسته یافته‌ایم.


ادامه احداث پروژه‌ها علی‌رغم مشکلات عدیده
وی با اشاره با اینکه در حال حاضر اکثر پروژه‌ها با وجود چندین مشکل به فعالیت ساخت و ساز خود ادامه می‌دهند گفت: همایش سرمایه گذاران با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان اقتصادی برای بررسی فرصت‌های اقتصادی منطقه آزاد برگزار شد و همچنان به دنبال جذب و دعوت سرمایه کذاران به ماکو هستیم. عدم متصل بودن منطقه آزاد به شریان‌های اصلی یکی از اساسی‌ترین مشکلات منطقه آزاد است که نیاز مبرمی در  راستای رفع این مشکل وجود دارد.
وی با اشاره به انجام تلاش‌ها جهت اتصال به شریان ریلی ترکیه تصریح کرد: با سرمایه گذاران به توافقاتی دست یافته‌ایم تا با سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی دهکده لجستیک در منطقه ایجاد شود لذا در این راستا به دنبال برنامه ریزی هستیم. به دنبال آن هستیم تا زمینه حضور فعال مسئولان کشوری را در منطقه آزاد ماکو ایجاد کنیم تا این مسئولان با مشکلات و ظرفیت‌ها بیش از پیش  آشنا شوند و همچنین به دنبال انجام تعاملات بیشتر با کشورهای همسایه هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید