22:19|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1396 - 23:20
کد خبر: 7638

جاده ای با هزاران ماجرا/چاله های هوایی مسئولین امر را می طلبد!

شهرستان ارومیه جاده‌های متعددی دارد که به شهرها و استان‌های اطراف منتهی می‌شود، یکی از این جاده‌ها، جاده بالانج نام دارد که این جاده بعد از تاناکورا  به شهرستان اشنویه می‌رسد در این جاده روستاهای متعدد، مکان های مذهبی (غریب حسن، داغ اوجاغه) و مکان های گردشگری از جمله دره شهدا و هزاران تصاویر طبیعی دیگر واقع شده است که گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. 

جاده ای با هزاران ماجرا/چاله های هوایی مسئولین امر را می طلبد!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ شهرستان ارومیه جاده‌های متعددی دارد که به شهرها و استان‌های اطراف منتهی می‌شود، یکی از این جاده‌ها، جاده بالانج نام دارد که این جاده بعد از تاناکورا  به شهرستان اشنویه می‌رسد در این جاده روستاهای متعدد، مکان های مذهبی (غریب حسن، داغ اوجاغه) و مکان های گردشگری از جمله دره شهدا و هزاران تصاویر طبیعی دیگر واقع شده است که گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. 
متاسفانه این جاده اصلی بر اثر بی‌توجهی مسئولان مشکلاتی را متحمل افرادی که به کرات از این جاده استفاده می‌کنند، از جمله این مشکلات کم عرض بودن جاده می‌باشد که  به اندازه‌ی تردد افراد یک محله یا کوچه نیز تعبیه نشده است که بیشتر اوقات در روزهای تعطیل ترافیک سر به فلک می‌کشد که رغبت دوباره استفاده و تردد از این راه را برای افراد به رویاء بدل می‌کند.
  از دیگر ضعف های این جاده ی بسیار خطرناک نداشتن دید کافی و نور کافی و نبود علائم راهنمایی در آن است که این جاده را به یکی از جاده های پر حادثه تبدیل کرده است.
اگر گذری از جاده داشته باشید شاهد چاله های سطح جاده خواهید بود که آنقدر عریض و طویل هست که می‌تواند اتومبیل را همانند چاله‌های هوایی در خود مبحوس کند و وقتی از روی سرعت گیرهای کاملا غیر اصولی گذر می‌کنید‌ انگار در روی چهار چرخ نشسته اید و گاهی هم انسان تصور می‌کند که بر روی امواج دریا در حرکت است.
در اوایل این مسیر جاده‌ای بسوی کوه‌های الله اکبر می‌رود که جایگاه دفن زباله‌های شهری می‌باشد اما در هاله‌ای از ابهام یا بخاطر نبود مدیریت شهری یا نبود فرهنگ بیشتر مردم زباله‌های خود را همانند خاکریزی که در فیلم‌های جنگی مشاهده می‌شود مثل تلی بر روی هم ریخته‌اند که این تصویر از اوایل جاده شروع شده و تا انتهای مسیر روستای قره آغاج ادامه دارد.
وقتی به شهرهای همجوار سفر می‌کنیم در ورودی شهرها با مناظر زیبایی همراه می‌شویم اما از طرف اشنویه که به ارومیه می‌رسیم طبیعت زیبای دره شهدا و تابلوی اماکن مذهبی و مانژهای اسب سواری و روستاهای زیبای منطقه آذربایجان به چشم می خورد اما این راه که بعنوان یک جاده گردشگری استفاده می‌شود ولی تا به حال فکر کرده اید هر گردشگری که از این جاده تردد کند از سفر خود به ارومیه مایوس می‌شود؛آیا گذشتن از جاده‌ای که بجای طبیعت زیبا دارای نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های فراوان است قابل تحمل می‌باشد؟
حال آنکه اگر ایستگاه قطار روستای امامزاده غریب حسن و پروژه قطار به اتمام برسد و تردد در این جاده چندین برابر شود، باز هم مسئولین امر در خواب خرگوشی خواهند بود یا وجدان کاری به خرج می‌دهند تا این جاده اصلی همانند جاده‌های طبیعت گردی دیگر شهرها ظاهری خوب و زیبا تبدیل شود و ما را در مقابل دیدگان و توریست‌های اندکی که به شهر می‌آیند شرمنده نکند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید