08:37|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1396 - 22:14
کد خبر: 7588

مشکل عمده شهرک های صنعتی بازار یابی و عدم وجود بازار برای کالا می باشد

شهرک های صنعتی دو رسالت عمده دارد، یک رسالت آن تغییر زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی برای اسقرار واحد های صنعتی و دیگری برنامه های حمایتی در شهرک صنعتی است، در حوزه زیرساختی در حال حاضر 23 شهرک واگذاری وجود دارد،  در واقع حداقل زیرساخت ها آماده است و نزدیک 1200پروانه بهره برداری از طرف سازمان صنعت و معدن و تجارت صادر شده است.

مشکل عمده شهرک های صنعتی  بازار یابی و عدم وجود بازار برای کالا می باشد

احسان جوی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز درخصوص آخرین وضعیت شهرک صنعتی آذربایجان غربی اظهارکرد: شهرک های صنعتی دو رسالت عمده دارد، یک رسالت آن تغییر زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی برای اسقرار واحد های صنعتی و دیگری برنامه های حمایتی در شهرک صنعتی است، در حوزه زیرساختی در حال حاضر 23 شهرک واگذاری وجود دارد،  در واقع حداقل زیرساخت ها آماده است و نزدیک 1200پروانه بهره برداری از طرف سازمان صنعت و معدن و تجارت صادر شده است.
وی افزود: تقریبا 35 تا 40 درصد واحدهای صنعتی استان در داخل شهرک های صنعتی هستند که تعدادی از آنها  به دلایل مختلف نمی توانند فعالیت کنند و عمده دلیل این مسئله؛ 75 درصد بحث تامین نقدینگی، سرمایه در گردش مورد نیاز، 10 تا 12 درصد مشکل بازار یابی و عدم وجود بازار برای کالا می باشد؛ این مشکل زایده‌ی چند مسئله شده است از جمله اینکه واحد های صنعتی در حوزه تامین بازار مشکل دارد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اشاره کرد: بازاریابی و عرضه محصولات در بازار برای سرمایه در گردش،  نیاز به کمک سیستم بانکی در برهه ی زمانی برای این حوزه را دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: عملکردی که سیستم بانکی از ابتدای سال 96 دارد مطلوب نیس و به هیچ عنوان نمی تواند نیاز واحد های صنعتی استان را برای نقدینگی تامین کند، تقاضای متعددی از سیستم بانکی برای استفاده از تصحیلات سرمایه در گردش و به ویژه طرح های نیمه تمام شده است، این طرح های نیمه تمام بالای 60درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از طریق سامانه بهین یاب هدایت می شود و دبیرخانه آن سازمان معدن و تجارت استان است .
جوی تاکید کرد: پرداخت تصحیلات به واحد های صنعتی بسیار ناچیز است و این امر باعث می شود که واحد های صنعتی نتواند این مسائل و مشکلات را رفع کند.
آخرین آماری که در حوزه سال 96 ارائه کردند بسیار کم است به قدری که نمی توانند مشکل نقدینگی را برطرف کند و بعضا در واحد های صنعتی شاهد رکود و حتی فعالیت در زیر ظرفیت انجام می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید