06:41|جمعه, اردیبهشت 21 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1395 - 10:02
کد خبر: 5741

فعالیت مشکوک برخی برندها !

در حالی که با ادامه فعالیت فروشگاه‌های پوشاک خارجی که مشخص نیست اجناس آنها به صورت قانونی وارد کشور شده است یا خیر، اوضاع تولیدکنندگان داخلی به مراتب بدتر از گذشته می‌شود، به اتحادیه پوشاک اعلام شده است که نباید بر فعالیت آنها نظارتی داشته باشد.

فعالیت مشکوک برخی برندها !

باربش نیوز: این در حالی است که اوایل امسال، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود برندهای خارجی برای ادامه فعالیت در ایران باید بخشی از تولیدات خود را در داخل کشور انجام دهند اما هنوز اقدام موثری برای اجرای این دستورالعمل انجام نشده است. همچنین اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک هم در این خصوص اعلام کرده است که به ما گفته‌اند در کار فروشگاه‌های زنجیره‌ای دخالتی نداشته باشیم و اینها تحت نظارت اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند.

در حال حاضر وضعیت نظارت بر عرضه محصولات، تخفیف‌های فصلی و فروش‌های فوق‌العاده این فروشگاه‌ها مشخص نیست و آنها هم با وجود ابلاغیه وزارت صمت همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. هرچند که برخی از آنها به صورت صوری، تفاهمنامه‌ای را با تولیدکنندگان داخلی بسته‌اند اما هنوز این قراردادها به صورت رسمی اجرایی نمی‌شود.

در این میان تعرفه بالای واردات پوشاک موجب شده که قاچاق این کالا برای برخی سود داشته باشد در حالی که اگر تعرفه‌ها کاهش پیدا کند، تعداد محدودی واردکننده خواهیم داشت که قابل شناسایی خواهند بود. این در حالی است که شهرداری نیز در نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کند، فقط شعار حمایت از تولید داخل می‌دهد در حالی که برندهای خارجی و کالاهای وارداتی در آنها مشاهده می‌شود.

از همین رو در حال حاضر کلانشهرها با توسعه گسترده فروشگاه‌هایی روبه‌رو هستند که نه‌تنها برای حمایت از تولید داخلی کشور سودی ندارند بلکه مشخص نیست آیا کالاهای گرانقیمت آنها تقلبی هستند یا واقعا به‌طور رسمی از کشورهای صاحب برند وارد کشور شده‌اند. با این حال به دلیل کمبود توجه دولت به صنعت پوشاک کشور، صنایع پوشاک با مشکلات متنوعی روبه‌رو هستند که باعث می‌شود تمایل مردم برای خرید پوشاک مشکوک خارجی بیش از خرید پوشاک ایرانی باشد.

مهلت 3 ‌ماهه به برندهای خارجی

در همین راستا رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در خصوص فعالیت برندهای خارجی در ایران گفت: فعالیت این برندها در ایران تحت نظر مرکز امور اصناف انجام می‌شود اما برای فعالیت کسب و کار به اتحادیه مراجعه می‌کنند بنابراین اگر مرکز امور اصناف به ما اعلام کند که اینها مجوز ندارند، از طریق نیروی انتظامی و اماکن با آنها برخورد می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید