20:52|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 10:47
کد خبر: 5692

غلامرضا بابایی:تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در استان دارای ضرورت میباشد

غلامرضا بابایی در گفتگو باباریش نیوز از پتانسیل بالای آذربایجان غربی بدلیل داشتن اشتراکات اقلیمی و فرهنگی با کشورهای همسایه برای جذب سرمایه گذاران و انجام سرمایه گذاریهای مشترک گفت.

غلامرضا بابایی:تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری در استان دارای ضرورت میباشد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز, جذب سرمایه گذار یکی از شیوه های رونق اقتصادی جامعه  است اما رکود تولید داخل می تواند پایه های اقتصادی جامعه را نابود کرده و آن جامعه را به سایر کشور ها محتاج کند. با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های مرزی کشور بوده که همسایگی با سه کشور همسایه موقعیت استراتژیکی به آن بخشیده، توانسته پیشرفت خوبی در بحث جذب سرمایه گذار و صادرات ایجاد کند و تا حدودی نیز در این زمینه در سال های گذشته موفق بوده است به همین منظور با «غلامرضا بابایی»  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی به گفت و گو پرداختیم.

وضعیت سرمایه گذاری در استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

سیاستهای اقتصادی دولت در جهت جذب سرمایه گذاری با ایجاد بستری کامل در جهت منافع سرمایه گذاران تدوین شده است و ما شاهد سرمایه گذاری های خوب خارجی در استان و کشورمان هستیم.

با توجه به شرایط آذربایجان غربی جذب سرمایه گذار چه تاثیری بر اقتصاد استان می تواند داشته باشد؟

 با توجه به اینکه آذربایجان غربی بدلیل داشتن اشتراکات اقلیمی و فرهنگی با کشورهای همسایه، پتانسیل زیادی برای جذب سرمایه گذاران و انجام سرمایه گذاریهای مشترک دارد، نیت و هدف از این جریان ها بحث توسعه ی روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای همجوار  است.

تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری چه تاثیری بر روند جذب سرمایه گذار داشته است؟

برای اینکه بتوانیم نقشه راه مدون و لازم الاجرايي در مقوله جذب سرمايه هاي خارجي  در سالهای آتی در استان داشته باشيم  تشکیل این پنجره واحد ضروری به نظر می آید که با تشکیل این پنجره میتوانیم مشکلات موجود در مسیرسرمایه گذاری را رفع نماییم.

رونق تولید داخل می تواند در چه زمینه هایی موجب پیشرفت و توسعه شود؟

اولین تاثیر مثبتی که افزایش تولید داخل به همراه خواهد داشت، افزایش ایجاد زمینه های شغلی در جامعه است. به همراه اشتغالزایی سایر متغیر ها از جمله افزایش رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی نیز در جامعه رشد می یابد، بنابراین تولید داخل نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی دارد.

   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید