16:13|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 12:12
کد خبر: 5688

حسن حیدرنژاد: جزو استان های برتر تولید کننده محصولات کشاورزی

حسن حیدرنژاد:بخش كشاورزي از مهمترين بخشهاي كشور است كـه تـاثير بسـيار عمـده اي در توليد ناخالص ملي، اشتغال و تامين نيازهاي غـذايي و صـادرات غيرنفتـي دارد.

حسن حیدرنژاد: جزو استان های برتر تولید کننده محصولات کشاورزی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز, بخش كشاورزي از مهمترين بخشهاي كشور است كـه تـاثير بسـيار عمـده اي در توليد ناخالص ملي، اشتغال و تامين نيازهاي غـذايي و صـادرات غيرنفتـي دارد. امـا بـا وجود قابليتهاي بسيار و مزيتهاي نسبي آن توان رقابت پذيري اين حـوزه بویژه در بازارهاي برون مـرزي محـدود اسـت كـه يـك دليـل عمـده آن فقـدان سـازماندهي  توليدكنندگان و دست اندركاران اين بخش با نگرش بازاريابي و توسعه بازرگاني اسـت. رويكردي كه نه تنها مبناي عمل بنگاههاي اقتصادي توسعه يافته است بلكه تنها مسـيري است كه امكان تعامل و اشتراك مساعي ميان بخشها را فراهم ساخته و به بـيش از 30 هزار سازمان و نهاد غيردولتي ثبت شده در اين حـوزه جهـت روشـني بـراي توسـعه و هماهنگي ميبخشد به همین منظور درباره نقش تشکل های کشاورزی در امر صادرات با «حسن حیدرنژاد» رئیس اتحادیه ملی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان غربی گفت و گویی داشتیم که می خوانید.

بنظر شما تشکل های کشاورزی تا چه میزان در صادرات محصولات کشاورزی نقش دارند؟

بنظر بنده این تشکل ها از هر لحاظ مفید هستند چرا که ارتباط مستقیم با باغداران دارند و می توانند  ارتباط مستقیمی با دنیای خارج داشته باشند و همچنین تشکل های کشاورزی بستر را برای سرمایه گذاری دولتی آماده می کند.

ایا از این  تشکل ها آنطور که باید استفاده می شود؟

از تشکل های کشاورزی بیشتر بصورت سمبلیک استفاده می شود این در حالی بوده که این نوع مراکز با در دست داشتن کارشناسان  مختصص مشاور خوبی برای بخش دولتی بوده و انتظار داریم دولت علاوه این بر بهره گیری از تشکلها نیز حمایت کافی داشته باشند.

تشکل هایی به مانند اتحادیه ای که در آن فعالیت می کنید چه تاثیری در صادرات محصولات دارد؟

اتحادیه ما در موضوع صادرات مفید واقع شده است و در تمام مقاطع به پیشرفت و بهبود این مقوله کمک کرده است بطوری که تمام مشاوران ما فنی هستند و ما نیز این همفکری را بصورت رایگان در اختیار بخش دولتی قرار می دهیم.

بنظر شما استان ما در این بخش چه تحرکاتی در سال های گذشته داشته است؟

تولیدات آذربایجان غربی ما با توجه به لطف خدادادی که بر این منطقه سایه افکنده است جزو استان های برترتولید کننده است و به همین منظور باید بصورت جدی در این مقوله وارد شویم چرا که استفاده از پتانسیل های موجب اشتغال زایی، کاهش مهاجرت روستائیان و تولید با کیفیت محصول می شوند که در چند ماه گذشته شاهد ان هستیم که مسئولان به عمق قضیه بار برده است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید