19:04|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 16:23
کد خبر: 5635

انتقاد رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از پایین بودن بودجه آموزشی سازمان فنی حرفه ای

معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور  از پایین بودن بودجه آموزشی  سازمان فنی حرفه ای خبرداد.

انتقاد رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور از پایین بودن بودجه آموزشی سازمان فنی حرفه ای

به گزارش سرویس اقتصادی باریش،معاون وزیر و رییس سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اذربایجان غربی که در سالن جلسات سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان غربی تشکیل شد با اشاره به اهمیت تقویت مهارت آموزی و همکاری همگانی  گفت : نگاه به مهارت آموزی و کسب مهارت برای جامعه یک امر ضروری و حیاتی است.

محمد امین سازگارنژاد از راه اندازی دفاتر مهارت اموزی در دانشگاهها خبر داد و گفت : در راستای به کمک به مناطق محروم و روستاها با کمیته امداد امام تفاهم نامه همکاری امضا شده و یک پروژه اقتصاد مقاومتی برای اموزش 240 هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است.

وی  با انتقاد از بودجه پایین حوزه اموزشی این سازمان گفت : متاسفانه تنها 1.2 درصد بودجه اموزشی کشور بالغ بر 500 میلیاردتومان اختصاص یافته است و این مبلغ با این همه حجم کار و مشکلات پیش رو بسیار کم می باشد.

رییس سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد : تفاهم نامه ای با صندوق کار افرینی امید در جهت اختصاص تسهیلات و حمایت از افراد کارافرین منعقد شده است.

وی  به مشکلات تعیین نیروهای قراردادی و مربیان حق التدریسی اشاره کرد و گفت : در کل سازمان 15 هزار  پرسنل داریم که بیش از 5هزار  نفر از انها رسمی , 5 هزار  نفر قراردادی و چهار هزار 500 نفر هم مربی حق التدریسی می باشند.

سازگاز نژاد افزود : با اقدامات انجام یافته دو هزار 300 نفر از مربیان حق التدریسی تبدیل وضعیت شدند و برای حل مشکلات بقیه افراد و پنج هزار  نفر نیروهای قراردادی نشست ها و جلساتی با سازمان امور استخدامی کشور برگزار شده ولی متاسفانه با توجه به مشکلات پیش رو هنوز موفق به حصول نتیجه نشده ایم و حتی اخیرا دست به دامن کمیسیون اموزش مجلس هم شده و دنبال حل مشکل هستیم.

رییس سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور علت عدم رغبت انچنانی به دوره های اموزشی و مهارتی را برنامه های غیر کارشناسی و مدرک گرایی برخی از دانشگاهها عنوان کرد.

وی  با اشاره به وجود 700 مرکز ثابت و 3000 کارگاه اموزشی در کل کشور تاکید کرد و افزود: برخی از مراکز با مشکل مهاجرت و فقدان کارآموز مواجه هستند.

سازگارنژاد افزود : از 12 هزار اموزشگاه مجاز فنی و حرفه ای کشور 8000 فعال هستند و تاکنون 2000 دوره اموزشی برگزار شده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید