13:57|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 04:08
کد خبر: 5604

معاونت فنی مهندسی پروژه تله کابین ارومیه:پروژه تله کابین ارومیه تا پایان سه ماهه اول سال 95 با پیشرفت 55% در فاز اول رو به رو است

سینا خسروی معاونت فنی مهندسی پروژه تله کابین ارومیه در گفت و گو اختصاصی با باریش نیوز  گفت:پروژه تله کابین ارومیه با استناد به گزارش کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کل کشور تا پایان سه ماهه اول سال 95 با پیشرفت 55% در فاز اول رو به رو بود که البته بعد از آن هم عملیات اجرایی پروژه ادامه داشته است .

معاونت فنی مهندسی پروژه تله کابین ارومیه:پروژه تله کابین ارومیه تا پایان سه ماهه اول سال 95 با پیشرفت 55% در فاز اول رو به رو است

سینا خسروی معاونت فنی مهندسی پروژه تلکابین ارومیه در گفت و گو اختصاصی  با باریش نیوز  گفت:پروژه تله کابین ارومیه با استناد به گزارش کارشناسان سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کل کشور تا پایان سه ماهه اول سال 95 با پیشرفت 55% در فاز اول رو به رو بود که البته بعد از آن هم عملیات اجرایی پروژه ادامه داشته است .

وی ادامه داد:هم اکنون هم عملیات مربوط به تکمیل سازه های  ایستگاه پرتاب و رستوران ایستگاه اول در جریان بوده و محوطه سازی و عملیات تکمیلی محوطه کارتینگ هم طی مراحل مطالعه و طراحی در دست واگذاری به پیمانکار ذی صلاح است . جبهاتی مانند محوطه ساختمان اداری و پیست کارتینگ و ساختمان رفاهی هم که بطور کامل آماده بهره برداری است .

معاونت فنی مهندسی پروژه تلکابین ارومیه گفت:این تلکابین در محله جانویسلو واقع در جاده کوه سیر به عنوان ابتدای این طرح انتخاب شده است . دلایل متعددی برای این انتخاب مطرح بود که البته نزدیک به 8 سال قبل این انتخاب صورت گرفته و قبل از حضور سرمایه گذار خارجی تصمیم گیری شده است .

وی ادامه داد:همانطور که مستحضرید پروژه و طرح اولیه در 5 فاز ، 15 ایستگاه و تله کابینی به طول 36 کیلومتر طرح گردیده که به این شکل شهر ارومیه و مشخصا کوه سیر به پیست اسکی بین المللی خوشاکو متصل می گردد.بنابراین  انتخاب محلی نزدیک به شهر ارومیه و مرتفع برای ابتدای این طرح ضروری می باشد .

 

 

خسروی گفت: وجود کلیساهای تاریخی در این منطقه نیز جلوه ویژه ای به عنوان یکی از مناطق تفریحی و تفرجگاه

  به این محل داده است که خود یکی از مزیت های این انتخاب می باشد . البته حضور کثیری از مردم شریف ارومیه جهت ورزش و تفریح در این حل از دیگر دلایل می تواند باشد . دلایل دیگری بمانند مرتفع بودن ، چشم انداز زیبا و مسلط بودن بر روستای بند و شهر ارومیه و الته آب و هوای مناسب نیز در این انتخاب تاثیر گذار بوده اند .

 

معاونت فنی مهندسی پروژه تلکابین ارومیه در طراحی مورد نظر مدیریت جدید که در واقع به بازنگری طرح قبلی و ضمیمه نمودن مطالعات امکان سنجی پرداخته اند بحث معماری پایدار در دستو کار بوده است، به این معنی که سعی بر استفاده از ظرفیت های بومی و داخلی و حفظ آنها است در خصوص تخصص نیز سعی این مدیریت استفاده از ظرفیت های ملی و داخلی می باشد گرچه در بعضی از مسایل نیز از ظرفیت های بسیار بالای خارجی به مانند شرکت دوپل مایر اتریش و یا اس تی ام ترکیه استفاده شده است . لازم به ذکر می باشد که در گزارش های زیادی حضور شرکت اس تی ام ترکیه به عنوان سرمایه گذار طرح گردیده که این مورد به هیچ عنوان صحیح نمی باشد و شرکت مذکور پیمانکار و سازنده قسمتی از خط تله کابین می باشد .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید