08:19|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 04:31
کد خبر: 3681

سرانه درآمد مردم آذربایجان غربی از متوسط درآمد کشور کمتر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: سرانه درآمد مردم آذربایجان غربی از متوسط درآمد کشور 50 درصد کمتر است.

سرانه درآمد مردم آذربایجان غربی از متوسط درآمد کشور کمتر است

به گزارش باریش،  محمد حضرتی در نشست خبری اظهار داشت: در رابطه با وضعیت توسعه‌نیافتگی آذربایجان غربی و شکافی که میان این استان با سایر استانهای دیگر وجود دارد باید یک ادبیات مشترک برای بیان این معضل در مدیریت ارشد استان، ائمه جمعه و مدیران کل شکل بگیرد و راز و رمزهای خروج از این بحران بیان شود.

وی ادامه داد: برخی شاخص‌های توسعه استان آذربایجان غربی تاسف‌بار بوده و نیاز است این شاخص‌ها با ادبیات علمی و مرتبط تبیین شده و در اختیار مقامات استان قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: دغدغه دیگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شکافی است که میان آذربایجان غربی با سایر استان‌های کشور از لحاظ شاخص‌های توسعه به وجود آمده که این مشکلات باید حل شده تا آذربایجان غربی بتواند از لحاظ شاخص‌های توسعه به میانگین کشوری برسد.

وی خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان بیان شده و مقرر شده است که سازمان و مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی جزو پنج سازمان برتر در کشور معرفی شود.

حضرتی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی با شعار«هرکس دغدغه توسعه استان را دارد سازمان متعلق به این شخص است» فعالیت خود را آغاز کرده و این سازمان از تمام کارشناسان اقتصادی، بخش خصوصی و اساتید دانشگاه ها در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه استان استقبال خواهد کرد.

وی در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی در مدت فعالیت دو ساله خویش چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: ارتقای شاخص‌های توسعه استان خارج از توان این سازمان بوده لذا لازم است تمام مسؤولان در این رابطه سازمان را یاری کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی سه مولفه را در رابطه با شاخص‌های توسعه استان که از وضعیت بدی برخوردار هستند که شامل، شاخص درآمد سرانه مردم آذربایجان غربی، شاخص سواد مردم استان و سلامت اقداماتی را پیش رو قرار داده و لازم است در رابطه با ارتقای این شاخص‌ها اقدامات اساسی صورت بگیرد.

حضرتی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت تلاش‌های صورت گرفته شده و مقرر شده است که چند بیمارستان نیمه تمام در شهرستان‌های خوی، سلماس، بوکان، اشنویه و تکاب به مرحله نهایی رسیده و آماده بهره‌برداری شوند و برخی دیگر از بیمارستان‌ها نیز در سفر ریاست جمهوری به این استان افتتاح خواهد شد.

وی به وضعیت اسفناک کشور از لحاظ وضعیت مالی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سخنگوی دولت بودجه کشور را در سال 94 بسیار کمتر از بودجه مالی در سال 66 عنوان کرده بود به طوری که دولت در پرداخت حقوق و مزایایی کارمندان دولت نیز عاجز مانده بود.

 

 

باشگاه خبرنگاران/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید