23:45|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1395 - 08:35
کد خبر: 3317

سیاه جامگان - تراکتورسازی؛ حمله به طلسم مشهد

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، تراکتورسازی برای زنده نگه داشتن امیدهایش جهت قهرمانی در لیگ برتر و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، در دیداری خارج از خانه، سیاه جامگان مشهد را پیش رو دارد.

سیاه جامگان - تراکتورسازی؛ حمله به طلسم مشهد

به گزارش باریش , پرونده هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال فردا یکشنبه با برگزاری 3 دیدار بسته خواهد شد که در یکی از آنها، تراکتورسازی تبریز تیم آماده این روزهای فوتبال کشورمان در مشهد به مصاف میزبانش سیاه جامگان می‌رود.

این دیدار راس ساعت 17:30 فردا در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد و با قضاوت بیژن حیدری برگزار خواهد شد.

سیاه جامگان - تراکتور؛ هر دو محکوم به برد

تراکتورسازی در حالی در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر به مصاف میزبان فانوس به دستش، سیاه جامگان مشهد می‌رود که هفته رویایی را در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت. این تیم روز سه شنبه گذشته موفق شد در قطر الهلال عربستان را با 2 گل شکست داده و طلسم ناکامی‌هایش در این رقابت‌ها را با صعود به عنوان تیم صدرنشین پایان دهد.

این درحالی است که با نتایج رقم خورده در روز نخست هفته بیست و هفتم لیگ برتر که با پیروزی دو مدعی و تساوی استقلال خوزستان پیگیری شد، شاگردان قلعه نویی برای زنده نگه داشتن امید قهرمانی و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا محکوم به پیروزی در برابر سیاه جامگان هستند.

سرخ پوشان فوتبال تبریز در حال حاضر با 42 امتیاز مکان چهارم جدول لیگ برتر را در اختیار دارند و فاصله 9 امتیازی با تیم صدرنشین و همچنین 6 امتیازی با تیم‌های دوم و سوم آنها را ملزم به پیروزی بر حریف مشهدی می‌کند.

در سوی دیگر شاگردان کاظمی با 21 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شوند. تیمی که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر همچون اکثر تیم‌هایی که برای اولین بار به سطح اول فوتبال کشورمان می‌رسیدند، نتایج مطلوبی کسب نکرد تا روی نوار بازگشت به لیگ دسته یک قرار بگیرد.

راه راه پوشان قرمز و مشکی مشهد با توجه به پیروزی رقیبان انتهای جدولی در دیدارهای روز گذشته، اکنون خطر سقوط را بیش از پیش احساس می‌کنند. آنها همچون تراکتورسازی که به منظور رسیدن به صدر محکوم به پیروزی در دیدار فرداست، برای فرار از سقوط نیاز مبرمی به 3 امتیاز این بازی دارند و یک امتیاز دردی را از تیم مشهدی دوا نخواهد کرد.

 

 

جدال پس از تساوی مشابه یک بر یک

دو تیم درحالی رو در روی هم قرار خواهند گرفت که با تساوی مقابل رقبا در هفته بیست و ششم لیگ برتر به دیدار فردا گام می‌گذارند.

سیاه جامگان در هفته گذشته در خانه تیم سایپا به تساوی یک بر یک دست یافت و با یک امتیاز از تهران به مشهد بازگشت. گرچه یک امتیاز در این شرایط برای سیاه جامگان نتیجه خوبی تلقی نمی‌شود اما به قولی یک امتیاز هم یک امتیاز است و می‌تواند در انتهای فصل در سرنوشت تیم مشهد تعیین کننده باشد.

در سوی مقابل، سرخ پوشان فوتبال تبریز نیز در هفته بیست و ششم در خانه مقابل صبا به نتیجه مشابه دست یافتند؛ نتیجه‌ای که ترمز بردهای متوالی این تیم را در لیگ کشید و باعث شد تا آنها بهترین فرصت برای کاهش اختلاف با تیم‌های صدرنشین را از دست بدهند.

مقایسه عملکرد در خانه و خارج از خانه

سیاه جامگان تیم میزبان دیدار فردا در 13 بازی خانگی خود در لیگ پانزدهم موفق به کسب 13 امتیاز شده است که میانگین یک امتیاز برای هر بازی است. این تیم در این دیدارها 4 برد، یک تساوی و 8 باخت را در کارنامه خود ثبت کرده‌ که آمار دو باخت برای هر برد خانگی است.

روند نتایج شاگردان فرهاد کاظمی در خانه نشان می‌دهد که آنها برای همه و هیچ به میدان می‌روند و این می‌تواند برای رقیبان آنها بسیار خطرناک باشد. 

برخلاف سیاه جامگان که عملکرد خوبی در خانه نداشته است، تراکتورسازی بهترین تیم خارج از خانه لیگ برتر است. شاگردان قلعه نویی 25 امتیاز از 13 بازی اخیر خارج از خانه خود دشت کرده و میانگین تقریبی 2 امتیاز را برای هر بازی به ثبت رسانده‌اند.

حال بایستی منتظر ماند و دید که آیا سرخ پوشان فوتبال تبریز می‌توانند به عملکرد خیره کننده خود در خارج از خانه ادامه دهند و یا این سیاه جامگان خواهد بود که سدِ راه تبریزی‌ها خواهد شد؟

حمله سرخ پوشان به طلسم مشهد

تراکتورسازی در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان آمار بسیار ناامید کننده‌ای را در خانه تیم‌های مشهدی به ثبت رسانده است. چه در زمان ابومسلم و چه اکنون که پدیده در لیگ برتر حضور دارد، آنها در مشهد مقابل این تیم‌ها همواره مغلوب شده و دست خالی به تبریز بازگشته‌اند. البته در مورد پدیده، سرخ پوشان در خانه نیز توفیقی نداشته و بازنده مطلق بوده‌اند.

حال مصاف با سیاه جامگان بهترین فرصت برای تراکتورسازی است تا نوار ناکامی‌های خود را در مشهد و آن هم در مقابل تیم دیگری از این شهر پاره کند.

گفتنی است دیدار رفت تراکتورسازی و سیاه جامگان در تبریز که تنها تقابل دو تیم در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود، با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

محرومان تراکتورسازی و سیاه جامگان

دو تیم در غیاب یک باریکن کلیدی خود به مصاف هم خواهند رفت. 

با اعلام کمیته مسابقات سازمان لیگ، سعید آقایی از تراکتورسازی و مهدی جعفرپور از سیاه جامگان مشهد محرومان دو تیم برای دیدار فردا هستند.

ترکیب احتمالی:

سیاه جامگان مشهد: محمد ناصری، رضا شربتی، کیل کنویا، میثم حسینی، حمیدرضا علی عسگری، علیرضا نقی زاده، سالار افراسیابی، اولو کورده آیگوسبی، میلاد نوری، حسین کریمی (غلامرضا عنایتی) و آلاجی سوسه (سید ایمان موسوی).

سرمربی: فرهاد کاظمی

 

 

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، شجاع خلیل زاده، ایان رمزی، محمد ایرانپوریان، سینا عشوری، مهدی کیانی، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، آلویس نانگ (آگوستو سزار) و فرزاد حاتمی.

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

آناج

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید