21:04|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 15:48
کد خبر: 2828

عرضه میوه شب عید آذربایجان‌غربی در 390 مرکز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌زمان با سراسر کشور توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان از 20 اسفند 94 در سطح استان آغاز شده و تا 16 فروردین‌ماه 95 ادامه می‌یابد.

عرضه میوه شب عید آذربایجان‌غربی در 390 مرکز

به گزارش باریش نیوز ، «اسمعیل کریم‌زاده» در جلسه کمیته راهبری ستاد تنظیم بازارمیوه شب عید استان که با حضور بابایی مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استاندار و دیگر اعضای کمیته استان اظهارکرد: با هدف تنظیم بازار ایام پایانی سال و روزهای عید، سیب و پرتقال مورد نیاز مردم استان در شب عید به اندازه کافی تأمین و عرضه می‌شود.

 

وی گفت: 390 مرکز عرضه توسط شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان، پیش‌بینی شده که از این تعداد 61 مرکز عرضه در شهرستان ارومیه و بقیه در سطح شهرستان‌ها و دهستان‌های پر جمعیت که دارای شبکه‌های اتحادیه تعاون روستایی هستند، در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کمیته راهبری ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که آذربایجان‌غربی امسال با ۳۵ درصد رشد تولید، مقام اول تولید سیب درختی در کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: 1000 تن سیب زرد و قرمز در سردخانه‌های تعاون روستایی در ارومیه و سلماس و 2000 تن پرتقال مورد نیاز ایام نوروز مردم استان نیز از استان‌های شمالی کشور تأمین و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است که به‌تدریج متناسب با میزان تقاضا به بازار مصرف عرضه می‌شود.

 

کریم‌زاده با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق بر نحوه توزیع و عرضه در مراکز فروش ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیته راهبری ستاد تنظیم بازاراستان و قیمت ابلاغی سازمان صنعت و معدن و تجارت، پرتقال و سیب قرمز و زرد مصرفی مردم در مراکز توزیع متناسب با قیمت بازار فروش با تخفیف 10درصدی و به قیمت 2000 تومان در میان شهروندان عرضه می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، طی دو سال است که مسئولیت تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر نحوه اجرای آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

ایسنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید