01:44|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1402 - 19:20
کد خبر: 18710

تاکید امام جمعه ارومیه بر نقش انتخابات در امنیت و عزت کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:حضور در انتخابات امنیت ساز است و عزت نظام اسلامی را حفظ می کند.
تاکید امام جمعه ارومیه بر نقش انتخابات در امنیت و عزت کشور

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به  اهمت حضور در انتخابات بر لزوم نگاه کلان سیاسی به این موضوع تاکید کرد و گفت: باید در موضوع انتخابات با یک دیدکلان کلی به نقش مجلس شورای اسلامی در توسعه کشور نگاه کنیم و از نگاه جزئی به عملکرد ضعیف برخی از نمایندگان پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در این انتخابات همه باید با شور و شکوه هرچه تمام تر شرکت کنیم و بدین طریق عزت نظام اسلامی را حفظ کرده و خون مطهر شهیدان را پاس بداریم.

وی حضور در انتخابات را امنیت ساز دانست و تصریح کرد: این که دشمنان بدانند ۸۵ میلیون نفر پشت این انقلاب ایستاده اند از توطئه چینی و ایجاد فتنه های مختلف ناامید خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن این حماسه را موجب شادی قلب امام زمان عج دانست و افزود: این که مردم با همه مشکلات در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند نشان از بصیرت و اندیشه والای دینی و سیاسی آنان است.

وی همچنین با اشاره به ولادت امام سجاد (ع) و کتاب صحیفه سجادیه این امام همام به عنوان دومین کتاب معتبر در مذهب تشیع گفت: کتاب شریف صحیفه سجادیه چون از ناحیه معصوم و مولف آن نیز معصوم است یکی از منابع معتبر شیعی است و یک سبک زندگی اسلامی را به ما می آموزد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه ایران اسلامی تمام نظام های سیاسی غرب و شرق را کنار زده و ضربه سختی نیز به آنها وارد ساخت گفت: عزت و افتخاری که انقلاب اسلامی برای کشور ایجاد کرده بی سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره به اهمیت حق الناس و حلالیت طلبیدن درباره این موضوع گفت: حق الناس آبرویی خیلی خطرناک تر است و غیبت کردن و‌تهمت زدن گناهان بزرگی هستند و خداوند از آنها گذشت نخواهد کرد و از ولایت خود خارج کرده و به ولایت شیطان وارد می کند.

وی با اشاره به این که آبروریزی کردن و عیب جویی در آموزه های دینی مورد نکوهش قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در انتخابات نیز باید نامزدها از بردن آبروی یکدیگر و مومنان پرهیز کنند و در این رابطه خیلی مواظب باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای استان نیز به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ارومیه انقلاب اسلامی را شاهکار امام خمینی (ره) دانست که امروز ادامه طریق آن با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب امکان پذیر است.

حجت الاسلام فیاضی گفت: دموکراسی که در ایران اسلامی وجود دارد در هیچ کشوری وجود ندارد و لنگرگاه امنیت منطقه در واقع ایران اسلامی است و یازده اسفند ماه لیله القدر انقلاب اسلامی محسوب می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید