00:31|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1402 - 21:57
کد خبر: 18708
هشدارنارنجی؛ اقدام ضروری؛

بارش برف و باران و کولاک در آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار نارنجی از بارش باران و برف،وزش باد،احتمال کولاک برف و وقوع بهمن خبرداد.
بارش برف و باران و کولاک در آذربایجان غربی

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در هشدارسطح نارنجی-شماره ۲۴ اعلام کرد: پیرو هشدار سطح زرد شماره ۵۴ و باتوجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی، شرایط جوی استان درروز‌های پایانی هفته با  بارش باران و برف و وزش باد  همراه خواهد بود.

در این مخاطره بارش باران (با احتمال رعدوبرق) ووزش باد (در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن)، مه گرفتگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

زمان شروع مخاطره اواخر وقت روزچهارشنبه  (۲۵/۱۱/۱۴۰۲) و پایان آن جمعه  (۲۷/۱۱/۱۴۰۲) و  منطقه اثر کلیه مناطق با تاکید برجنوب و مرکزاستان خواهد بود.

براثراین مخاطره؛ احتمال آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها؛ لغزندگی، کاهش دید و اختلال در تردد‌های شهری و جاده‌ای وجود دارد.

در این شرایط آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران –آمادگی راهداری جهت برفروبی گردنه‌ها و نقاط سردسیر-اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای بویژه گردنه‌های برف گیر و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی –خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی -توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توصیه می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید