17:28|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1402 - 21:33
کد خبر: 18660

پهپاد به کمک جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن اشنویه آمد

فرماندار اشنویه گفت: چهارمین روز جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن کوهستان «رندوله» این شهرستان با استفاده از پهپاد برای شناسایی دقیق منطقه آغاز شد.
پهپاد به کمک جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن اشنویه آمد

سیدعلی ترابی، فرماندار اشنویه اظهار کرد: عملیات جستجوی؛ کوهنوردان گرفتار در بهمن در کوهستان «رندوله» این شهرستان طی سه روز گذشته با وجود بارش برف و کولاک ادامه داشت و امروز هم تیم‌ها با استفاده از پهپاد مشغول فیلم‌برداری هوایی از این منطقه کوهستانی هستند.
 

وی اضافه کرد: ساعت چهار بامداد امروز با وجود تداوم کولاک شدید عملیات جستجو با حضور یک تیم ۱۶ نفره مجهز شروع شد اما اعضای این تیم پس از چندین ساعت عملیات جستجو به کمپ موقت روستای «زمی» بازگشتند.
 

 

فرماندار اشنویه گفت: هم اکنون یک تیم ۲۰ نفره که به دستگاه فلزیاب نیز مجهز شده اند، آماده صعود هستند و پس از دریافت تصاویر هوایی پهپاد عملیات جستجوی تخصصی خود را شروع می کنند.
 

وی ضمن قدردانی از حضور تیم های کوهنوردی از شهرهای مختلف جنوب استان اظهار کرد: تیم های پشتیبانی در نزدیکی روستاهای «آلکاوی» و «زمی» با ایجاد یک کمپ موقت مستقر شده‌اند.
 

ترابی از شهروندان خواست با توجه به ازدحام جمعیت در این منطقه کوهستانی و نامساعد شدن شرایط جوی از تردد در مسیرهای منتهی به این منطقه خودداری کنند و اجازه دهند تیم های امداد و نجات کار جست و جو را ادامه دهند.
 

وی یادآوری کرد: روز جمعه پنج کوهنورد در ارتفاعات کوه «رندوله» اشنویه در بهمن گرفتار و مفقود شدند که تیم های جستجو توانستند ۲ نفر از آنها را پیدا کنند و اقدامات امدادی برای یافتن سه کوهنورد دیگر در حال انجام است.

 

منطقة کوهستانی «رندوله» و «بابوله» در پنج کیلومتری غرب شهر اشنویه و نزدیکی مرز ایران با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید