19:47|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آذر 1402 - 09:52
کد خبر: 18543
استاندار آذربایجان غربی:

بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تا ۴۵ روز آینده پایان می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی قول داد که در نتیجه اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته؛ بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تا ۴۵ روز آینده پایان می یابد.
بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی تا ۴۵ روز آینده پایان می‌یابد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خوی افزود: زلزله سال گذشته این شهرستان به حدود ۳۰ هزار خانه مسکونی صدمه جزئی و کلی وارد کرد.

وی با بیان اینکه تمام خانه های صدمه دیده جزئی بهسازی شد، اضافه کرد: همچنین به حدود سه‌هزار و ۲۲۰ خانه، صدمه جدی بالای ۸۰ وارد شد که از این واحدهای تخریبی حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد در سطح شهر و روستاها بازسازی و به مردم زلزله زده تحویل داده شد.

وی گفت: در زمین لرزه سال گذشته خوی ۱۳ هزار خانه در سه سطح صدمه دیده جمعا ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال غرامت بیمه حوادث طبیعی ساختمان دریافت کردند.

وی افزود: با پیگیری و برنامه ریزی صورت گرفته، خانه های تخریبی و تعمیری خوی که هنوز تسهیلات نگرفته اند؛ تا پایان آذر ماه جاری از این امکان برخوردار خواهند شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در زلزله سال گذشته خسارت زیادی به مردم شهرستان خوی وارد شد اما در کنار آن مشکلات تعداد زیادی از روستاها اعم از پوشش اینترنتی، آسفالت معابر، آب شرب و احداث مدرسه انجام شد که برخی از آنها برای نخستین بار صورت گرفت و رضایت مردمی را به همراه داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید