05:53|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1402 - 09:12
کد خبر: 18512

پارک محله‌ای بشارت ارومیه آماده بهره برداری شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: بنا به دستور شهردار ارومیه و با تلاش پرسنل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری پارک محله‌ای در خیابان شهید بشارت منطقه سه شهرداری به بهره برداری خواهد رسید.
پارک محله‌ای بشارت ارومیه آماده بهره برداری شد

علی شایگان افزود: این پارک پنج هزار و ۵۲۱ مترمربع مساحت داشته و معابر بتن پلاک آن یک هزار و ۳۲۸ مترمربع است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: مساحت فضای سبز این پارک یکهزار و ۷۹۴ مترمربع و مساحت فضای بازی در نظر گرفته شده برای کودکان ۳۵۰ مترمربع است.

شایگان ادامه داد: از کل مساحت پارک ۹۷ مترمربع برای تجهیزات ورزشی، یک هزار و ۲۷۸ مترمربع برای چمن کاری، ۱۰۹ مترمربع گل کاری و ۳۴۲ مترمربع نیز برای درخت و درختچه کاری در نظر گرفته شده است.

وی به هدف گذاری سازمان فضای سبز در توسعه گونه‌های درختی کم آب بر و سازگار به اقلیم خشک و نیمه خشک با هدف صرفه جویی در مصرف آب اشاره و عنوان کرد: تا کنون ۵۳ اصله درخت به صورت نهال در پارک شهید بشارت کاشته شده که از این تعداد ۳۱ اصله زبان گنجشک، ۲۲ اصله توت، ۱۴ اصله توری، ۳ اصله باران طلائی و یک اصله سدروس هستند.

شایگان تصریح کرد: کل درختچه‌های کاشته شده نیز یک هزار و ۵۰۰ بوته بوده که از این تعداد یکهزار و ۲۰۰ بوته اسطوخودوس و رزماری، ۲۲۰ بوته گل محمدی، ۷۰ بوته سرو خزنده و ۱۰ بوته اسپیره هستند.

وی عنوان کرد: برای آماده سازی این پارک جهت بهره برداری یک عدد مخزن آب ۴۵ هزار لیتری، ۱۶۰ متر سیستم لوله کشی، ۲ پایه چراغ ۹ متری به همراه ۸ عدد پروژه ال‌ای دی، ۱۰ عدد نیمکت و ۵ دستگاه بدن سازی نصب شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه کل خاکبرداری انجام گرفته در این پروژه شامل نخاله‌های موجود را ۱۲۰ مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: برای آماده سازی پارک شهید بشارت ۵۹۵ مترمکعب خاکریزی جهت استقرار فضای سبز انجام گرفته است

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید